تاریخ : 1396,سه شنبه 21 آذر05:23
کد خبر : 252487 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه یک تشکل دانشجویی در پی لغو سخنرانی حسن عباسی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام در پی لغو سخنرانی حسن عباسی در این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند را شاکریم که در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از سنگرهای انقلاب اسلامی همچنان چشمان بیداری خواب را از چشمانشان گرفته اند که مبادا کسانی با هر نیت سوء بخواهند در مسیر انقلاب اسلامی تردید ایجاد کنند.

بعضی گمان نکنند دانشجویان را خواب بی‌اعتنایی فرا گرفته است، دانشجویان مومن و بصیر و وقت شناس هیچگاه نخواهند گذاشت خاکریزهای فرهنگی و فکری و ارزشی انقلاب اسلامی سست شود و با صلابت و اقتدار در دفاع از سنگرها، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی خواهند ایستاد.

آزادی بیان و امکان فعالیت آزادانه جز اصلی و لازمه کار تشکل های دانشجویی در هر دانشگاهی است و متاسفانه یا خوشبختانه بعضی از افراد و ساختارها در حالی که به ظاهر خود را دغدغه مند این اصل اصیل نشان می دهند در شرایط و بزنگاه هایی روی واقعی خود را نشان می دهند.

رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (ارواحنافدا ) بارها و بارها در حمایت از تشکل های دانشجویی انقلابی سخن به میان آورده و بر مسئولین تاکید داشته اند که باید از تشکل های دانشجویی انقلابی حمایت‌های لازم از طرف دانشگاه انجام گیرد.

اما با گذر زمان نه تنها این بیان مهم انجام نمی گیرد بلکه مدعیان آزادی بیان با سخنرانان و برنامه های تشکل های دانشجویی انقلابی به صورت گاز انبری برخورد کرده و اجازه نمی‌دهند تا روشنگری ها و تبیین های مختلف در دانشگاه انجام گیرد.

در چند روز اخیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام، درخواست های متعددی نسبت به برگزاری برنامه ی سخنرانی خود از هیئت نظارت دانشگاه داشته است که متاسفانه با اغماض مواجه شد.

بعد از رایزنی های لازم برای حضور دکتر حسن عباسی در دانشگاه ایلام، هیئت نظارت به راحتی یک کلمه که ایشان یک سخنران تکراری هستند برنامه مذکور را لغو کرده اند، ناگفته نماند که حسن عباسی یکی از تئوریسین های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه دشمن شناسی و مسائل استراتژیک به صورت علمی کار کرده است و مباحث او در دانشگاه ایلام حول اقتصاد لیبرالی و ربوی است.

در پایان از تمامی دانشجویان انقلابی و ارزشی دانشگاه ایلام عذرخواهی میکنیم که شرایط برای حضور استاد ارزشی و انقلابی، حسن عباسی در دانشگاه ایلام فراهم نشد.

زنده باد مخالف من
پناه میبریم به خدا از بستن دهان منتقدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام


کد خبرنگار : 38