تاریخ : 1396,سه شنبه 21 آذر18:00
کد خبر : 252570 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در المپیاد نانو

مراحل شرکت در نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو اعلام شد.

 به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثبت نام در نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از روز شنبه ۱۸ آذرماه از طریق سایت اینترنتی باشگاه دانش‌آموزی نانو انجام خواهد شد.

متقاضیان حضور در نهمین المپیاد نانو، می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ با مراجعه به سایت باشگاه نانو نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در المپیاد نانو، به دو روش انفرادی و گروهی (از طریق نهاد‌های ترویجی) تا روز ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ انجام می‌شود.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار خواهد شد که مرحله اول، در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ به‌ طور هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی ؛‌ مرحله دوم، در قالب یک آزمون کتبی متمرکز در تهران و با حضور ۳۰۰ نفر برگزیده مرحله اول، در تیرماه ۱۳۹۷  و مرحله سوم، با حضور ۳۰ نفر برگزیده کشور به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

بخش‌های اصلی این اردوی علمی شامل:‌ انجام آزمایش کاربردی فناوری نانو به همراه انجام تست‌های علمی،‌ برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه،‌برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو،‌ برگزاری بازدید‌های تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نانو،‌آموزش‌های شیوه ارایه، گزارش کار و مقاله‌نویسی علمی و برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نهایی می‌شود.

هزینه شرکت در المپیاد برای ثبت نام انفرادی ۲۵۰،۰۰۰ ریال و برای ثبت نام گروهی ۲۰۰،۰۰۰ ریال است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و پیش دانشگاهی مجاز به شرکت در آزمون هستند.

نهاد‌های آموزش و پرورش اعم از پژوهش‌سرا‌ها و ادارات شهرستان‌ها می‌توانند درخواست کتبی خود مبنی بر ثبت نهاد ترویجی را به باشگاه نانو ارسال کنند و نسبت به ثبت نام گروهی دانش‌آموزان اقدام کنند.

شایان ذکر است که برگزیدگان المپیاد نانو از دوره ششم تا هشتم، مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.