تاریخ : 1396,سه شنبه 21 آذر20:16
کد خبر : 252598 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نواقص زیاد نظام برنامه ریزی درسی کشور

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ستاد بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر هدف شناسایی برترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های دانش آموزان و هنرجویان رسالت تربیت نسل پرسشگر نواندیش نوآور مبتکر و خلاق را برعهده دارد تا گامی موثر در تحقق شرایط و زمینه‌های سرمایه اجتماعی خلاق و نوآور برداشته شود.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مظفری، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری که ظهر امروز در خصوص برگزاری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی برگزار شد، گفت: ستاد بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر هدف شناسایی برترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های دانش آموزان و هنرجویان رسالت تربیت نسل پرسشگر نواندیش نوآور مبتکر و خلاق را برعهده دارد تا گامی موثر در تحقق شرایط و زمینه‌های سرمایه اجتماعی خلاق و نوآور برداشته شود.

وی افزود: نظام برنامه ریزی درسی کل کشور نواقصی دارد و باید با فرهنگ پذیری این نواقص را تا حدودی برطرف کرد البته نمی‌تواند این فرهنگ پذیری تمام ویژگی‌های بومی، محلی و منطقه‌ای را پوشش دهد و بنابراین مسائل و مشکلات همچنان وجود دارد.

وی افزود: دانش آموزان وقتی وارد مسائل و برنامه‌های پژوهشی می‌شوند اگر یک موضوع را انتخاب کنند که به نتیجه نرسد باز هم در سال‌های بعد روی آن فعالیت می‌کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برنامه درسی نمی‌تواند روی جزئیات مسائل آموزشی و پژوهشی دخالت کند و وارد شود به همین دلیل بسیاری از طرح‌های دانش آموزان در جشنواره هایی نظیر جشنواره جوان خوارزمی در معرض دید قرار می‌گیرند.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از این طرح‌ها نگاه مسئله محور دارند و مسائلی مثل آلودگی هوا و محیط زیست مسائلی است که دانش آموزان نباید به آن بی اعتنا باشند و در طرح‌های خود باید به آن بپردازند.