تاریخ : 1396,یکشنبه 06 اسفند17:47
کد خبر : 259915 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی چه خبر است؟

محرومیت از تحصیل به علت اعتراض صنفی!

داود نعمتی دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به علت پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان، به دوسال محرومیت از تحصیل محکوم شد. این در حالیست که چهار دانشجوی دیگر نیز هر کدام به یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتشار خبر محرومیت از تحصیل پنج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در فضای مجازی و رسانه‌ای باعث بروز نگرانی دانشجویان و فعالین دانشجویی این دانشگاه شده است و موجی از ناامیدی را بین دانشجویان به راه انداخته است. در حالی که هنوز هیچ یک از مسئولین دانشگاه این خبر را تائید یا تکذیب نکردند.

بر اساس خبرهای منتشر شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، داود نعمتی دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به علت پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان، به دوسال محرومیت از تحصیل محکوم شد. این در حالیست که چهار دانشجوی دیگر که در تجمع اعتراض‌آمیز برای پیگیری مطالبات دانشجویان رشته پرستاری این دانشگاه همراه بودند نیز هر کدام به یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شدند.

این در حالیست که دانشجویان مذکور در آستانه فارغ‌التحصیلی بسر می‌برند و با این تصمیم مجموعه مدیریت دانشگاه مبنی بر محرومیت از تحصیل، آینده‌ی تحصیلی، زندگی و شغلی این دانشجویان با چالش جدی مواجه خواهد شد.

کانال تلگرامی مربوط به ادوار شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره با انتشار پیامی مدعی شد که "حتی اگر نقدی بر آقای داود نعمتی به عنوان نماینده مستقیم جریان دانشجویی در طی پیگیری مطالباتِ دانشجویی وارد باشد(که هست)، صدور هر گونه حکم انضباطی! بلکه تعلیق آموزشی!؛ کاملاً اشتباه و به معنی وارد کردن تحمیلیِ فضای دانشگاه، به یک بازی چند سر سوخت است!"

امیرحسین محمودی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در کانال تلگرامی‌اش با انتقاد از تصمیم عجیب و بی سابقه مسئولین دانشگاه، نوشت: با خبر شدم که کمیته انظباطی حکم بدوی داده بر محرومیت از تحصیل دبیر کل شورای صنفی دانشگاه. دانشجویی که چندبار صدای دیگر دانشجویان شد و اعتراض های مختلف را به گوش مسئولین رساند. هرچند تا جایی که توانستند در نادیده انگاشتن و بایکوت او و دیگر دانشجو ها تلاش کردند.

این فعال دانشجویی همچنین خطاب به مسئولین دانشگاه سوال کرد: هرکس در دانشگاه اعتراض می کند قرار است به این سرنوشت دچار شود؟ آیا دانشجو حقی برای اعتراض به شرایط ندارد؟ گیریم که اعتراض هم نابجا باشد، گیریم که اشتباهاتی هم صورت بگیرد. آقایان اینجا دانشگاه است یا پادگان؟ چرا هنوز بوی تفکر خفه کردن صدای دانشجو از اتاق مسئولین می آید؟ چرا بعضی ها فکر می کنند می شود با یک امضا و یک نامه دانشجو را ساکت کرد؟

از طرفی سعیدتواناراد، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، در کانال تلگرامی‌اش پیرامون خبر محکومیت پنج دانشجوی مذکور مدعی شد: فعلاً فقط شنیدیم! در به در دنبال تکذیبیه می‌گردیم. بسم الله آقایان مسئول دانشگاه و وزارتخانه. تکذیب کنید قبل از این که این برخوردتان را باور کنیم و عرق سرد بر پیشانی تمام دانشجویان دانشگاه بنشیند و بغض فروخورده‌ی دانشجویان این دانشگاه بترکد... تکذیب کنید آقایان محترم.

در همین راستا تلاش خبرنگار ما برای گفتگو با معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ناکام ماند و کدخدازاده پاسخ نداد.

اما خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسب اطلاع کرد این حکم بدوی که در شورای انضباطی دانشگاه تصویب شده، به عنوان پیشنهاد به دفتر معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت ارسال شده است اما هنوز هنوز قطعی نشده.

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آماده انتشار نظرات و مواضع مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهد بود.


کد خبرنگار : 17