تاریخ : 1398,دوشنبه 18 آذر19:44
کد خبر : 337840 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۹ چقدر است؟ +جدول

بررسی بودجه دانشگاه ها نسبت به سال گذشته نشان میدهد که میزان آن با افزایش نزدیک ده درصدی روبرو شده است به طوری که دانشگاه تهران با بودجه 600 میلیاردی در سال گذشته امسال بودجه 680 میلیادی خواهد داشت. در ادامه جدول بودجه بندی 40 دانشگاه بزرگ کشور آمده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل لایحه بودجه ۹۹ کل کشور با جمع منابع ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی روز گذشته منتشر شد. بر اساس لایحه بودجه سال 99 کل کشور، سقف کل بودجه کشور در سال آینده 1988 هزار میلیارد تومان است که از این رقم 1483 هزار میلیارد تومان بودجه شرکتهای دولتی و 484 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است. منابع بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه سال 99 بیش از 563 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که 484 هزار میلیارد تومان منابع عمومی و 79 هزار میلیارد تومان منابع اختصاصی است.

اما یکی از مهمترین بخش های این لایحه بودجه دانشگاه های کشور است، مسئله ای که همواره یکی از چالش برانگیزترین بخش های این لایحه بوده و روسای دانشگاه ها همواره از میزان و مدل اختصاص آن گله داشتند. بررسی بودجه دانشگاه ها نسبت به سال گذشته نشان میدهد که میزان آن با افزایش نزدیک ده درصدی روبرو شده است به طوری که دانشگاه تهران با بودجه 600 میلیاردی در سال گذشته امسال بودجه 680 میلیادی خواهد داشت. در ادامه جدول بودجه بندی 40 دانشگاه بزرگ کشور آمده است(اعداد در جدول میلیارد تومان است):

بیشتر بخوانید//
بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۸ چقدر است؟ +جدول مقایسه تفکیکی

بودجه دانشگاه ها در سال 99


کد خبرنگار : 16