تاریخ : 1398,چهارشنبه 28 اسفند19:16
کد خبر : 349366 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

بهترین اسکنر و پرینترهای سه‌بعدی‌های سال ۲۰۲۰

انتخاب از میان چاپگرهای سه‌بعدی موجود در بازار برای مصرف خانگی ممکن است سخت باشد اما بهترین نمونه‌های این دستگاه‌ها در ادامه معرفی شده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از cnet، روزی ساخت چاپگرهای سه‌بعدی برای دانشمندان آرزوی بزرگی بود و ساخت اولین چاپگر این‌چنینی سروصدای زیادی در جهان به پا کرد. رفته‌رفته تعداد این چاپگرها زیادتر شد اما موارد استفاده آن‌ها همچنان محدود بود. با پشت سر گذاشتن این مرحله امروزه به‌جایی رسیده‌ایم که چاپگرهای سه‌بعدی به خانه کاربران عادی نیز راه پیدا می‌کند. در همین راستا به معرفی برترین چاپگرهای سه‌بعدی خانگی پرداخته‌ایم.

Monoprice Select Mini V2
کیفیت و درعین‌حال قیمت مقرون‌به‌صرفه این دستگاه موجب شده است که به یکی از گزینه‌های اصلی تازه‌کارها تبدیل شود. این چاپگر برخلاف قیمت 220 دلاری خود کیفیت مناسب و قابل قبولی برای مصارف خانگی دارد. کیفیت و درعین‌حال قیمت مقرون‌به‌صرفه این دستگاه موجب شده است که به یکی از گزینه‌های اصلی تازه‌کارها تبدیل شود.

Flashforge Adventurer 3/Monoprice Voxel
این چاپگرها علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت خوب مزیت دیگری هم دارند و آن پلاگ اند پلی بودن این دستگاه‌ها است که استفاده از آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. راه‌اندازی و اولین چاپ این دو دستگاه در 30 دقیقه ممکن است.

Flashforge Inventor II
صفحه لمسی رنگی این دستگاه پیشرفت چشم‌گیری در فناوری چاپ است و به‌این‌ترتیب ورود پسورد وای‌فای قبل از آغاز فرانید چاپ در این دستگاه بسیار راحت‌تر است.

Anycubic Photon
این چاپگر 270 دلاری اگرچه قیمت پایین‌تری دارد اما فناوری به‌کاررفته در آن نسبت به سایرین اندکی متفاوت است و همین امر موجب می‌شود تا جزئیات خروجی این دستگاه به نسبت رقبای دیگر بهتر باشد.

SOL Desktop Laser 3D Scanner
این اسکنر با دوربین ویژه خود به نحوی طراحی شده است که به‌راحتی می‌تواند اجسام اطراف خود را اسکن کرده و برای چاپ سه‌بعدی آماده کند. قیمت در نظر گرفته شده برای آن 599 دلار است.

Glowforge 3D Laser Printer
برش‌های لیزری Glowforge می‌تواند خروجی‌هایی از جنس چوب ، چرم، لوسیت و سایر مواد تولید کند و به‌عنوان جایگزینی جالب برای پرینترهای سه‌بعدی مبتنی بر رشته‌ها تعریف شود. قیمت 2500 تا 6000 دلاری نسبت به مدت‌های مختلف چاپگرهای این برند متغیر است اما همه آن‌ها انواع مختلف چوب، چرم یا لوسیت را برش می‌دهند.