تاریخ : 1399,یکشنبه 28 ارديبهشت16:01
کد خبر : 356290 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

دعوای مهشید حامدی و محسن چاوشی بر سر چه بود؟

عقده‌گشایی همسر خواننده لس‌آنجلسی و دفاع چاوشی از حضرت علی(ع)

روز پیش بود که محسن چاوشی پستی را صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در آن نوشته بود: «یا یدالله و با تیغ علی ذوالفقار، سینه گردنکشان، اذن دهد می درم» بعد از آن، مهشید حامدی حادثه اصابت موشک به ناوچه کنارک را بهانه ای برای انتشار پست اینستاگرامی اش می کند و به چاووشی حمله می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی می شود که دعوای محسن چاوشی و مهشید حامدی، همسر خواننده مشهور لس آنجلسی (ابی) به یکی از سوژه های داغ فضای مجازی تبدیل شده و طرفداران هر دو را به تقابل با یکدیگر کشانده است. تقابلی که حتی پای محسن چاووشی را که تا امروز کمتر وارد جنجالی های مجازی شده بود را هم به میدان باز کرد و باعث شعله ور شدن بیشتر این دعوا شد، دعوایی که نهایتا با عقب نشینی همسر خواننده آن ور آبی و حتی ابراز علاقه ابی به محسن چاوشی تمام شد؛ اتفاقی که نشان می دهد دوران آقای صدا بودن این خواننده که حتی حاضر نشده بود سال گذشته ترانه خلیج فارس را در دبی اجرا کند، به سر رسیده و علی رغم اینکه همسر ابی خود شروع کننده این دعوا بود، حالا با انتشار ویدیویی که در آن صراحتا این خواننده لس آنجلسی از علاقه اش به چاوشی می گوید و حتی در پایان بخش هایی از آهنگ «عجب حلوای قندی تو» را هم می خواند! اتفاقی که قطعا حامل پیام هایی نه تنها برای طرفداران چاوشی، بلکه طرفداران این خواننده لس آنجلسی نیز است.

ماجرا چه بود؟

4روز پیش بود که محسن چاوشی پستی را صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در آن نوشته بود: «یا یدالله و با تیغ علی ذوالفقار، سینه گردنکشان، اذن دهد می درم» بعد از آن، مهشید حامدی حادثه اصابت موشک به ناوچه کنارک را بهانه ای برای انتشار پست اینستاگرامی اش می کند و در آن به موضوعات بی ربط و باربط به این اتفاق حمله کرده و در نهایت نیز با توهین  به عقاید محسن چاوشی، تمام این موضوعات را به هنرمند نسبت می دهد و می نویسد: «آیا هنرمند نتیجه حکومت است؟ یا چنین جامعه‌ای به هنرمند آگاه نیازمند است؟ آیا هنرمند حق دارد در جامعه‌ای که بر روی بشکه عقب‌ماندگی که از باروت مذهب پر شده، کبریت حریق افروز باشد؟ دیدن این بیت بر صفحه یک آرتیست نفس را در سینه حبس می‌کند «با یدالله و با_تیغ علی ذوالفقار _سینه گردنکشان _اذن دهد می‌درم» از مجموعه کلمات این بیت بوی تعفن عقب‌ماندگی و وحشیگری می‌بارد.»

چاوشی؛ «از حق علی نمی گذرم»

بعد از این اتفاق نه تنها طرفداران محسن چاوشی بلکه منتقدان به برگزاری کنسرت دبی توسط ابی و همچنین حضور خوانندگان ایرانی در  فستیوال طنطوره عربستان سعودی به این پست مهشید حامدی واکنش نشان دادند و در نهایت نیز محسن چاووشی در کانال تلگرامی اش نوشت: «از حق علی نمی گذرم». بعد از آن نیز این خواننده چاوشی تصویری از پست مهشید حامدی را در اینستاگرامش منتشر و با سرودن شعری نه تنها به حضور صحبت های همسر ابی و حضور این خواننده در کنسرت عربستان واکنش نشان داد، بلکه به دلارهای سعودی نیز اشاره کرد، دلارهایی که باعث شد تا زبان این خواننده در ظاهر وطن دوست هم بسته شود و حاضر نشود ترانه «خلیج فارس» را کشور عربی بخواند و حتی در فاصله زمنی بسیار کوتاه با حضور در عربستان سعودی کنسرتی را برای جمعیت کمتر از 100 نفر برگزار کند! مسئله ای که این روزها بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است.

چاوشی در آخرین پست اینستاگرامش نوشته:

«تعفن!
رایحه‌ی تخمیر است
که قهقهه‌زنان می‌پیچد
به‌مشام و جیب‌هایِ بی‌گناه
و البته بیچاره گوش‌های عربده‌خواه
تعفن!
کج‌فهمی‌ است و روخوانی‌
و هیجان لحظه‌ای دیده شدن
و البته شنیده شدن
غیرِ جغرافیای بد مستِ پُرعربده
و کفش‌های طلا یادمان باشد
آن دو جفت، دوازده اعدامی بود
زیر پای شما به عربستان.
اگر طلاست نعلین‌تان،
ما هنوز رخت‌مان عزاست
به سبزی و نان زنده‌ایم
البته بدون بی‌خندانِ رفسنجان.
عربده نکش شبه‌ماه!
کمی آرام بتیغان
بیا اینجا
و کمی مزه کن پوستِ شیر را
کمی بخوان و ‌اندکی گوش باش
جای نوشیدن و چرخیدن.
من از تو داغ‌‌ترم
ادای داغ در نکن
که شمشیرِ ذوالفقارِ من
مست میدان است
و آماده به گردن‌کشان
جیب‌بُران
و عربده کشان‌...
و البته
یاد عربده‌کشی دیگر افتادم متعارف
همان که پشیمان است
«مثل سگ»
و افتخار می‌کند
به کاباره
و شهامتِ تهران ندارد!
یا علی...»

چاوشی در این پست نه تنها جواب مهشید حامدی را داده بود، بلکه از حضور ابی و دیگر خوانندگان در جریان فستیوال طنطوره نیز انتقاد کرد و از طرف دیگر تلنگری نیز به پشیمانی عارف زد که از سال گذشته گفته بود از خواندن درباره حضرت (ع) «مثل سگ» پشیمان است؛ هر چند که این خواننده نیز در همان برهه بعد از دیدن واکنش ها به صحبتش تلاش کرد تا با معذرت خواهی به نوعی از مردم ایران دلجویی کند.

تلاش مهشید حامدی برای نجات همسرش از مهلکه خودساخته!

البته همسر ابی بعد از پست چاوشی ساکت نماند و با انتشار پست دیگر در اینستاگرامش، اقدام چاوشی را سراپا خشم و غرور و بددهانی دانست و علی رغم اینکه سعی می کرد به نوعی ابی را از این مهلکه خودساخته نجات دهد، در پست خود به دفاع از همسرش برخاست و نوشت: «شما ریاکارانه چند زندانی آزاد کردید و تبلیغات‌تان گوش دنیا را کر کرد، چاقوکشان کوچک‌تان که به صفحه‌ام گسیل کردید از این بزرگواری می‌نویسند نیاز به یادآوری شاعرانه نبود. ابی سالیانه زندانیان بدهکار را از طریق دوستانش آزاد می‌کند و اطمینان دارم از بازگویی‌اش در اینجا ناراحت خواهد شد.» جالب اینجاست که مهشید حامدی در همین پست کمک محسن چاوشی برای آزادی زندانیان را ریاکارانه توصیف می کند اما اقدام همسرش را  که از طریق دوستانش! اقدام به آزادی افراد بدهکار دربند می کند را می ستاید!

دلجویی ابی از محسن چاوشی

جالب اینجاست که چندی بعد ابراهیم حامدی (ابی) خود وارد میدان شد و با انتشار ویدیویی به دلجویی از محسن چاوشی پرداخت. او در این ویدیو گفته بود: «سلام دوست نازنین. من شما را بسیار دوست می‌دارم. کارهاتون را بسیار دوست می‌دارم ... وقتی صدای شما را می‌شنوم. هم برای مهشید خانم و دوستانی که دور و بر من هستند، چه حالی به وجود می‌آید و ...» و جالبتر اینکه در انتها این خواننده بخش هایی از اهنگ «عجب حلوای قندی» چاوشی را خواند. ویدیویی که عملا باعث شد تا دعوای میان همسر او و چاوشی تمام شود، هر چند که هنوز بسیاری از کاربران توییتر در حال جر و بحث پیرامون اتفاقات رخ داده هستند.


کد خبرنگار : 90