تاریخ : 1399,سه شنبه 13 خرداد04:38
کد خبر : 358091 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

امتحانات دانشگاه‌های خوزستان غیرحضوری برگزار شود

۱۷ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان خوزستان در نامه‌ای خطاب به استاندار و رؤسای دانشگاه‌های استان، خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات پایان ترم تحصیلی جاری شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۷ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان خوزستان در نامه‌ای خطاب به استاندار و رؤسای دانشگاه‌های استان، خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات در تمام دانشگاه‌ها و تغییر شیوه نمره دهی در امتحانات غیرحضوری شدند.

در این نامه آمده است:

همواره خوزستان مظلوم در سالیان متمادی بحران‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف از قبیل هشت سال دفاع مقدس، ریزگردها، خشکسالی و سیل را پشت سر گذاشته است. امروز نیز بحران مدیریت کرونا تمام کشور را با خود درگیر کرده و اینبار هم خوزستان و مشکلاتش تیتر اول اخبار ایران شده‌اند.

دانشجویان مدت‌هاست که می‌خواهند قفل دل گشوده و درد دل بیان کنند که گاهی مشک غم‌هایشان از پُر بودن چکه می‌کند و حرفی می‌زنند، ولی غالبا گوش شنوایی برای حرف هایشان نمی‌یابند.

این روز‌ها که مدیران وزارت علوم و مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور بنای بازگشایی دانشگاه‌ها را دارند دانشجویان استان خوزستان تاب شنیدن اخباری که ثباتشان به قدر ساعتی از یک خبرگزاری به خبرگزاری دیگر دوام نمی‌آورد را ندارند و متاسفانه با وجود شرایط غیرقابل پیش‌بینی استان خوزستان و تفاوت این موقعیت خطرناک با اقصی نقاط کشور و استان‌های دیگر، سرگردانی و بلاتکلیفی دانشجویان را مستاصل و اساتید دانشگاهی را نیز در ارائه دروس و شیوه تدریس گمراه کرده است.

مسئله مهم‌تر توجه و اهمیت به سلامت دانشجویان این استان می‌باشد که بازگشایی دانشگاه‌ها تا پیش از سفید‌شدن وضعیت کرونا در استان خوزستان با رعایت هر پروتکلی قطعا امکان آسیب و تهدید سلامتی دانشجویان را خواهد داشت و این نوع تصمیمات خطرناک هرگز قابل قبول نخواهد بود و قطعا دانشجویان از آن‌ها پیروی نخواهند کرد.

جهش عجیب این بیماری باعث افزایش چندین برابری مبتلایان و جانباختگان شده است و برگزاری امتحانات پایانی نیمسال دانشگاه‌های استان به یکی از دغدغه‌های دانشجویان، اساتید و خانواده‌ها و به طورکلی مسئله‌ای حل نشده برای جامعه می‌باشد و می‌توان پیش‌بینی کرد که حضور گسترده دانشجویان در دانشگاه و ازدحام ایشان در محیط‌های آموزشی در این شرایط، بریدن روبان شروع یک فاجعه استانی و به تبع ملی می‌باشد و باعث بیماری و از دست رفتن بسیاری از جوانان آینده ساز کشور خواهد شد. از طرفی نیز می‌توان با عاقبت اندیشی و اتخاذ تصمیمات صحیح از عواقب دهشتناک این اقدام جلوگیری کرد. یقینا تصمیمات کارشناسی شده مسئولین می‌تواند علاوه بر تضمین سلامت جامعه دانشجویان، کیفیت بهتری برای برگزاری امتحانات به همراه آرامش خاطر دانشجویان را رقم بزند.

فلذا تشکل‌های دانشجویی ذیل به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌ها ضمن اینکه خواستار اتخاذ تصمیمات منطقه‌ای و استانی متناسب با شرایط درمانی و بهداشتی حاکم بر استان و بومی‌سازی بخشنامه‌های مرتبط با تمام موسسات آموزشی و انطباق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا با وضعیت استان، موارد ذیل را به عنوان راهکار پیشنهاد می‌دهند:

۱. به تعویق انداختن امتحانات حضوری تا زمانی که استان خوزستان به طور کامل در وضعیت سفید قرار گرفته باشد.

۲. امتحانات به صورت مجازی (غیرحضوری) برگزار شود و البته دانشگاه‌ها ثبت نمرات دانشجویان و ارزشیابی پایان ترم ایشان را به دو صورت مکمل امتحان مجازی و ارزشیابی اساتید از فعالیت‌های کلاسی مجازی طول ترم یا فعالیت‌های پژوهشی و شیوه‌های دیگر تدریس و ارزیابی محاسبه نمایند؛ البته این راهکار باتوجه به اینکه دانشجویان تدریس این نیمسال را به صورت مجازی گذرانده‌اند عادلانه‌تر می‌باشد.

امید که باتوجه به شرایط حاد استان خوزستان، اولویت دانستن سلامت و درک وضعیت تحصیلی دانشجویان در اتخاذ تصمیمات مدنظر باشد.

اسامی امضاءکنندگان نامه:
تشکل مستقل دانشجویی انصارالزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی دزفول
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز
تشکل انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
تشکل جمعیت اسلامی دانشجویان رهروان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان
تشکل انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
تشکل اسلامی آزاداندیشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه شهیدچمران اهواز
تشکل اسلامی دانشجویی فرارو دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز
تشکل جمعیت اسلامی آزاداندیشان دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین استان خوزستان
تشکل انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
تشکل دانشجویی افق روشن دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان
تشکل رهروان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان


کد خبرنگار : 38