تاریخ : 1399,چهارشنبه 18 تير20:46
کد خبر : 362924 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

گلایه دانشجویان حقوق از انحصار مجوز وکالت

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین حوزه وکالت، دانشجویان حقوق از انحصار مجوز وکالت گلایه دارند و هرچند بسیاری از آن‌ها پس از طی مدارج دانشگاهی امکان ورود به امر وکالت را دارند اما انحصار، اجازه چنین امری را نمی‌دهد و من صدای این دانشجویان در مجلس خواهم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بنده مخالف انحصار در همه زمینه‌ها و موارد هستم چرا که این انحصار سبب از بین رفتن رقابت سالم شده و یا رقابت را به کلی از بین می‌برد.

وی افزود: عدم وجود رقابت نیز باعث ایجاد مفسده‌ها می‌شود که ما نیز برای جلوگیری از فساد و در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای همه و ایجاد فضای رقابتی سالم در کشور نیازمند رفع این انحصارها هستیم.

محفوظی در رابطه با مشکلات مردم در داشتن وکیل گفت: هزینه،های نجومی وکالت کار را برای مردم بسیار سخت کرده است و دربرگیری این مسئله بسیار زیاد است.

وی افزود: در همین حوزه وکالت، دانشجویان حقوق از انحصار مجوز وکالت گلایه دارند و هرچند بسیاری از آن‌ها پس از طی مدارج دانشگاهی امکان ورود به امر وکالت را دارند اما انحصار، اجازه چنین امری را نمی‌دهد و من صدای این دانشجویان در مجلس خواهم بود.