تاریخ : 1399,پنجشنبه 19 تير13:26
کد خبر : 362969 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

ارزهای صادراتی هنوز به کشور بازنگشته!

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه هنوز تکلیف دلارهای ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته مشخص نیست، گفت: متأسفانه ارز حاصل از صادرات کالاها به خارج از کشور هنوز به داخل بازنگشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تهران‌نیوز، بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در کفتگو با خبرنگار سرویس سیاسیشبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: بی‌توجهی و عدم وجود برنامه‌های کارآمد از سوی دولت، سبب شده تا قیمت ارز و سکه و به خصوص قیمت مسکن طی روزهای گذشته به طور چشمگیری افزایش یابد؛ لذا به همین خاطر طرح سؤال از رئیس جمهور به جریان افتاده است.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای در کشور درصدد ارائه یک ترجمه سوخته به مجلس هستند، اما مجلس یازده هوشیار است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه در شرایط عادی که صادرات داریم، نباید قیمت ارز افزایش غیرمنطقی داشته باشد، گفت: خاصیت مجلس، پرسشگری است و باید مسئولان چه از رئیس جمهور گرفته تا مسئولان منطقی به سؤالات پاسخ دهند و سعی کنند از حواشی و شانتاژ دست بردارند.

نوباوه با بیان این مطلب که سوءمدیریت‌های داخلی عامل اصلی گرانی ارز و سکه است، یادآور شد: البته تحریم‌ها هم تأثیرگذار هستند، اما کفه ترازو به سمت سوءمدیریت‌ها سنگین است.

وی افزود: گزارش نشان می‌دهد که حتی اگر صادرات نفتی کشورمان به حداقل هم برسد، تراز منفی نخواهیم داشت و به راحتی می‌توان کشور را اداره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه هنوز تکلیف دلارهای ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته مشخص نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه ارز حاصل از صادرات کالاها به خارج از کشور هنوز به داخل بازنگشته و اگر این ارزها بازگردد به گفته رئیس کل بانک مرکزی چندین میلیارد دلار وارد خزانه کشور خواهد شد.

نوباوه گفت: دولت باید به طور جدی پیگیر بازگشت ارزهای حاصل از صادارات به داخل کشور می‌شد و در این قضیه با قوه قضائیه همکاری می‌کرد، اما این کار را انجام نداد و با کمال تأسف فقط تاکنون پتروشیمی‌ها و شرکت‌های فولادی ارزآوری داشته‌اند و مابقی شرکت‌ها هنوز ارز ناشی از صادارات را وارد کشور نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: وقتی ارز به داخل کشور وارد نشود، قطعآً کمبود ارز رخ می‌دهد و به تبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد.