تاریخ : 1399,سه شنبه 07 مرداد19:28
کد خبر : 365354 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

هدست واقعیت افزوده برای درمان اوتیسم و بیماری‌های روانی

محققان استرالیایی از تولید هدست جدید واقعیت افزوده‌ای خبر داده اند که مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی ویژه برای درک و شناسایی احساسات و عواطف انسانی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از زد دی نت، هدست یادشده می‌تواند احساسات و عواطف کاربری که در حال استفاده از آن است را تشخیص دهد. مهم‌ترین مزیت این اختراع شناسایی مشکلات روحی و عاطفی افراد و اختلالات پزشکی مرتبط با آن است که سلامت روان اشخاص را به خطر می‌اندازد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اجباری بسیاری از افراد، از این هدست می‌توان برای شناسایی مشکلات روحی و روانی احتمالی اشخاص قرنطینه شده یا بیماران کرونایی که مدتها تنها مانده‌اند نیز استفاده کرد.

نمونه اولیه این هدست که نئو نومنا نام دارد دارای سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه‌های عصبی مغزی پیشرفته است و از روش کنترل الکتروفیزیکی برای درک احساسات افراد استفاده می‌کند. این سیستم تنها با مشاهده بصری چهره هر فرد و حالات آن می‌تواند این وظیفه را انجام دهد.

جمع آوری اطلاعات این سیستم از طریق دو نمایشگر تعبیه شده در هدست صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود استفاده از این روش دانش انسان در زمینه درک عواطف و روحیات بشری را ارتقا بخشد. آزمایش این هدست بر روی ۱۰ داوطلب در طی سه روز کاملاً موفقیت آمیز بوده و محققان می‌گویند جمع آوری این حجم از اطلاعات در مورد احساسات و عواطف اشخاص به هیچ شیوه دیگری امکان پذیر نبوده و از این طریق می‌توان برای تنظیم احساسات اشخاص و درمان بیماری‌های روحی و روانی مانند اوتیسم اقدام کرد.


کد خبرنگار : 15