تاریخ : 1399,شنبه 18 مرداد15:13
کد خبر : 366450 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

«قصّه‌های صُبحی» به چاپ نهم رسید

مجموعه دوجلدی «قصه‌های صبحی» به‌روایت فضل‌الله مهتدی (صبحی) و اهتمام لیما صالح رامسری توسط انتشارات معین به چاپ نهم رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مجموعه دوجلدی «قصه‌های صبحی» به‌روایت فضل‌الله مهتدی (صبحی) و اهتمام لیما صالح رامسری به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ نهم رسیده است.

چاپ اول این‌مجموعه سال ۱۳۸۷ به بازار نشر عرضه شد و حالا به چاپ نهم رسیده است.

روزِ چهارشنبه چهارمِ اردیبهشت ۱۳۱۹ شمسی، ساعت ۶ بعد از ظهر، دستگاه پخشِ صدای تهران (رادیو ایران) شروع به کار کرد و درست دو روز بعد در جمعه ۶ اردیبهشت فضل الله صُبحی مهتدی نخستین سلامِ خود را به فرزندانِ ایران داد. در این‌برنامه و با این‌نخستین سلام بود که قصه «عمویادگار» به‌عنوان اولین‌قصه صبحی از رادیو پخش شد.

صبحی طی دو دهه بعد، برای بچه‌ها قصه گفت و شنوندگان زیادی را گرد برنامه‌های خود جمع کرد. به‌این‌ترتیب خیلی از علاقه‌مندان به افسانه‌های قدیم ایرانی به‌ویژه پیرمردان و زنان، قصه‌های موردنظر و خوب خود را مکتوب کرده و برای او فرستادند.

مجموعه دو جلدی قصه‌های صبحی، از قصه‌هایی که او در رادیو گفته، گردآوری شده است. افسانه‌های کهن، عمو نوروز، افسانه‌های باستانی، افسانه‌های ملل، دژ هوش ربا، دیوان بلخ، افسانه‌های ابوعلی سینا و ... از جمله این‌قصه‌ها هستند.

چاپ نهم «قصه‌های صبحی» در دو جلد، با هزار و ۱۲۶ صفحه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان منتشر شده است.