کد خبر: 129873

نجات تخم مرغ در دانشگاه قزوین

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین دوره مسابقات نجات تخم مرغ روز دوشنبه 29 اردیبهشت توسط بسیج دانشجویی و با همکاری انجمن علمی عمران با حضور 12 تیم 3 نفره از میان دانشجویان مقطع کارشناسی در محوطه دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم های شرکت کننده در این مسابقه باید سازه های سبک، حداکثر تا ۵ کیلو و فاقد موتور می ساختند که توان سالم نگه داشتن تخم مرغ را پس از سقوط از ارتفاع ۱۲ متری داشته باشند. داوران این مسابقه سه نفر از اعضای هیئت علمی گروه عمران بودند که پس از تعیین امتیازات، به سه تیم برتر، به ترتیب تیم آذرخش، تیم چهارده معصوم ۲ و تیم چهارده معصوم ۱ جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است مسابقات نجات تخم مرغ یا چالش جاذبه (Gravity Challenge) اولین بار توسط ناسا به منظور ساخت سازه­ها و اجسامی که انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگر ها به سیاره های دیگر یاری کند، اجرا شد، چرا که کاوشگرها باید در درون سازه هایی قرارگیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی، بتوانند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود، با کم ترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر فرود آمده و به کاوش و بررسی بپردازند.