کد خبر: 141466

شگفتی در دانشگاه آزاد:: افزایش یک میلیونی شهریه «ثابت»!

دانشجویانی که در دانشگاههای غیر دولتی و آزاد تحصیل کرده اند می دانند که فقط شهریه متغییر ورودی ها در سالهای بعد افزایش پیدا می کند و شهریه ثابت تا پایان دوره ثابت می ماند. لذا افزایش شهریه ثابت برای دانشجویان ترم های دوم به بعد طبیعی نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویانی که در دانشگاههای غیر دولتی و آزاد تحصیل کرده اند می دانند که فقط شهریه متغییر ورودی ها در سالهای بعد افزایش پیدا می کند و شهریه ثابت تا پایان دوره ثابت می ماند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، برخی واحدهای دانشگاه آزاد در آغاز سال تحصیلی جدید اقدام به افازیش شهریه ثابت کرده اند که این اقدام سبب اعتراض دانشجویان شده است.

افزایش شهریه در دانشگاههای غیر دولتی و آزاد در ابتدای سال تحصیلی چیز عجیبی نیست همه ساله دانشگاههای غیر دولتی در شروع سال تحصیلی اقدام به درصدی افزایش شهریه میکنند و پس از ابلاغ به واحدهای دانشگاهی آن را اجرایی می کنند. البته افزایش شهریه متغیر برای دانشجویان سال دوم به بعد طبیعی به نظر میرسد اما افزایش شهریه ثابت برای دانشجویان ترم های دوم به بعد طبیعی نیست.

این واحد دانشگاه آزاد برای تمام دانشجویان خود که در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، 15 درصد به شهریه ثابت و متغیر اضافه کرده است.

تاکنون دانشجویان دانشگاه آزاد واحد شهرضا و واحد ساری با این مشکل موجه شده اند.

یکی از دانشجویان در این باره می گوید: امسال نیز طبق معمول شهریور ماه برای انتخاب واحد ترم سوم مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد شهرضا به سامانه آموزش مراجعه کردم با کمال تعجب مشاهده کردم شهریه ثابت از 2 میلیون و 650 هزارتومان به 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است . برای اطمینان از این افزایش با مدیر حسابداری دانشگاه تماس گرفتم که ایشان نیز ضمن تایید افزایش شهریه ثابت اظهار داشتند ما هم از این ابلاغیه در تعجبیم اما بخشنامه به صراحت افزایش شهریه ثابت راتایید میکند.

یک دانشجوی دیگر نیز گفت: این افزایشات طی اعلامیه ای به ما دانشجویان دکتری پزشکی عمومی دانشگاه آزاد نجف آباد به صورت کاملا زیرکانه پس از انتخاب واحد ابلاغ شده که برابر آن حدود1میلیون تومان نسبت به ترم قبل افزایش داشته که بیشترین آن مربوط به افزایش غیرقانونی شهریه ثابت بوده است. این افزایش یک میلیونی در صورتی ابلاغ شده که در میدیریت سابق افزایشی حدود 12هزارتومانی!!!!داشتیم آن هم فقط شهریه متغییر.

یک دانشجوی واحد ساری نیز به رسانه ها گفته است: ما واقعا افزایش 15 درصدی شهریه متغییر را که به تصویب هیئت رییسه رسید را تایید میکنیم ولی شهریه ثابت که از لحاظ قانون دانشگاه آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی هیچ کس حق افزایش آن را ندارد کاملا کار بدون توجیحی است.

مرتبط ها