تاریخ انتشار: شنبه 1403/01/25 - 19:58
کد خبر: 501286

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؟ ،پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون، تمدید دوباره زمان ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور

دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؟ ،پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون، تمدید دوباره زمان ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور

بررسی اخبار امروز را با مرور ،تمدید دوباره زمان ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور و پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؟ و دیگر اخبار مرتبط ادامه میدهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی اخبار امروز را با مرور ،تمدید دوباره زمان ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور و پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؟ و دیگر اخبار مرتبط ادامه میدهیم.

تمدید دوباره زمان ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور آخرین تمدید زمان ثبت‌نام متقاضیان شرکت درآزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم) را اعلام کرد.

براساس این گزارش، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده یعنی شانزدهم فروردین ماه به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از روز چهارشنبه 29 فروردین تا روز پنجشنبه به‌تاریخ 30 فروردین بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه شهید بهشتی

 براساس اطلاعیه دفتر جذب و هدایت دانشجویان استعداد درخشان مهلت ثبت‌نام اینترنتی در فراخوان مذکور تا پایان روز 31 فروردین 1403 است.

در این اطلاعیه آمده است:(جزئیات بیشتر)

دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؟

 آزمون EPT ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد است و توسط همین دانشگاه به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می‌شود.

تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه  موظف به شرکت در آزمون EPT و کسب حداقل نمره قبولی در آن هستند.

دانشجویان دکتری باید تا قبل از شرکت در امتحان جامع، نمره آزمون EPT یا دیگر آزمون‌ها را به دانشگاه ارائه کنند.(جزئیات بیشتر)

صدور مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد سرعت می‌یابد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 طهرانچی در ابتدای این نشست، با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: سال نو به سبب تحول در طبیعت و خلقت الهی، نقطه اعتبار است. در زمستان شاهد خشکی مطلق درختان هستیم اما به یکباره از اسفند و فروردین درختان شکوفه و جوانه می‌زنند و مجدداً سرسبز می‌شوند. این یک نکته بامسما  و باحکمتی است که با چرخش ایام آشنا شویم. در نظام سازمانی هم با چرخش ایام مواجه هستیم که باید از آن عبرت گرفت. ضمن تکرار این چرخه و بزرگتر شدن درختان، سازمان نیز وسیع‌تر می‌شود.(جزئیات بیشتر)

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری در هفته جاری

 حمید طریفی حسینی، در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نتایج آزمون احتمالاً هفته آینده اعلام می‌شود و از سه برابر ظرفیت افراد معرفی شده، حدود ۲۸ هزار نفر جذب و کار اداری و تشکیل پرونده آن‌ها در اداره کل انجام و به حوزه‌های ارزیابی تکمیلی برای تعیین ۶۰ درصد نمره داوطلبان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی‌های تکمیلی افزود: امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند.(جزئیات بیشتر)

نحوه موجه کردن غیبت دانشجویان دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

دانشجویانی که در حال ادامه تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد هستند باید از شرایط غیبت خود مطلع شوند و طبق قوانین و مقررات دانشگاه، غیبت‌های خود را مدیریت کنند.

براساس ماده 31 و 32 موجود در بخشنامه دانشگاه آزد درباره موجه کردن غیبت‌های دانشجویان توسط معاونت آموزشی، اینگونه تعیین شد که اگر دانشجویی دارای 3 جلسه غیبت در یک درس باشد، آن درس برای او حذف خواهد شد.

پس در چنین شرایطی توصیه می‌شود دانشجو با استاد مربوطه مشورت کرده و در صورت موافقت وی و آموزش دانشگاه اقدام به موجه کردن غیبت‌های خود بپردازد.(جزئیات بیشتر)

توضیح دانشگاه الزهرا درباره فیلم غیرمتعارف از جشن فارغ التحصیلی

 اخیرا فیلمی غیرمتعارف از جشن فارغ التحصیلی دانشجویی در فضای مجازی متعلق به دانشکده‌ای با عنوان الزهرا در بوشهر در فضای مجازی منتشر شده است که به دلیل تشابه اسم آن دانشکده با دانشگاه الزهرا(س) تهران سبب ایجاد ابهام در خصوص ارتباط فیلم منتشر شده با دانشگاه الزهرا(س) تهران شد.(جزئیات بیشتر)

ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تعیین شد

تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۸ فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران درخصوص «تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی» طی نامه شماره ۳۰۳۴ در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه خوارزمی دانشجوی کارشناسی­ ارشد بدون آزمـون می‌پذیرد

 دانشگاه خوارزمی براساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته دوره روزانه و شبانه با شرایطی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دوره روزانه کارشناسی ارشد در رشته‌های اعلام شده دانشجو می‌پذیرد.

متقاضیان از تاریخ ۲اسفند ۱۴۰۲ تا تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع گلستان دانشگاه خوارزمی به آدرس https://golestan.khu.ac.ir نسبت‌به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

هشدار به کنکوری‌ها درباره عضویت در گروه‌های مجازی مدعی تقلب

 محمدحسین حاجیلو با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری گفت: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف است بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل بدون استفاده از آنها نیز منجر به محرومیت از آزمون سراسری می‌شود.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشکر از اقدامات نهادهای امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌های اجتماعی مجازی تأکید کرد: قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ها و گروه‌ها صراحت دارد و ارتکاب هر یک از اعمال تخلف آمیز مرتبط با آزمون سراسری در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس از یک تا پنج سال نیز منجر شود.(جزئیات بیشتر)

معرفی پذیرفته‌شدگان کارشناسی‌ارشد بدون آزمون دانشگاه شریف

 اسامی پذیرفته‌شدگان کارشناسی‌ارشد بدون آزمون 1404 ـ 1403 این دانشگاه اعلام شد.(جزئیات بیشتر)

افزایش حقوق دستیاران پزشکی

بهرام عین اللهی در خصوص افزایش حقوق و کارانه دستیاران پزشکی گفت: در هیأت دولت مصوب شد که حقوق دستیاران افزایش یابد و برهمین اساس ۳ همت معادل ۳ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شد.

وی افزود: ما در برنامه‌ای که داریم در ابتدا ۱۲ میلیون مجرد و ۱۵ میلیون متأهل را در نظر داریم و به بیمارستان‌ها هم گفته ایم که در برابر عملکرد دستیاران می‌توانند به جز این بودجه، کارانه ای را هم پرداخت کنند.(جزئیات بیشتر)

 آخرین وضعیت تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها

 علی خطیبی در آئین دیدار نوروزی وزیر علوم با کارکنان ستادی گفت: همه ما در وزارت علوم خود را موظف می‌دانیم که در تحقق شعار سال بکوشیم و با توجه به اینکه شأن وزارت علوم یک شأن علمی است انتظار می‌رود در این مسیر نظریه پردازی کند و به مدیران مشورت علمی دهد.

وی بهره‌وری در همه ارکان تولید را از مهم‌ترین عناصر جهش تولید نام برد و گفت: بدون استفاده از خرد و دانش و بدون حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان و محققان در صنعت، امکان رسیدن به بهره وری بالا دشوار است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top