کد خبر: 167670

پاسخ عجیب هاشمی به سوالات دانشجویان درمورد بورسیه‌ها و انتخابات نشریات:

اصلا شکایتی نشده است که رسیدگی شود!

سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سفر خود به بیرجند و بازدید از دانشگاه بیرجند در دیدار با دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به برخی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره ی هیئت نظارت بر نشریات گفت: خیلی از این اتهاماتی که در دروغ محض است. متأسفانه بعضی از سایت ها و منابع خبری این دروغ­ها را پخش می­‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سفر خود به بیرجند و بازدید از دانشگاه بیرجند در دیدار با دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به برخی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.

هاشمی در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره ی هیئت نظارت بر نشریات گفت: خیلی از این اتهاماتی که دراین باره مطرح می شود، دروغ محض است. متأسفانه بعضی از سایت ها و منابع خبری این دروغ­‌ها را پخش می­‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا به شکایات‌های رسیده در این باره رسیدگی نشد گفت: اصلاً شکایتی نشده بلکه اتهاماتی زده شد که پاسخ آن‌ها داده شد.

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا آرای دانشگاه تهران از یک جبهه بود گفت: این سهمیه داده شده از یک جبهه نبود بلکه از اعضای بسیج دانشگاه تهران هم در این انتخابات حضور داشتند. وی افزود چون دانشگاه تهران 380 نشریه و 2000 هیئت علمی دارد در حالی که دانشگاه بعدی یعنی فردوسی مشهد بیش از هفتصد هیئت علمی دارد و طبق آیین نامه، 380 نشریه سهمیه زیادی دارد. هر 20 نشریه، 2 سهمیه دارد؛ پس 380 نشریه 24 سهمیه دارد که 23 سهمیه به دانشگاه اختصاص داده می­‌شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: که دو نفر از افراد کارت شناسایی نداشتند و هیئت نظارت جلوی حق رأی آن­ها را گرفت؛ پس 21 حق رأی داشتند. این 21 حق رأی برای نشریات علمی، سیاسی، صنفی و اجتماعی بوده که چندنفر از آن­ها از بسیج دانشگاه و 3 یا 4 نشریه هم به به انجمن اسلامی تعلق داشتند وبقیه متفرقه بودند. همچنین حدودا 10 نفر نیز روز دوم یرای رأی دهی آمدند که 3-4 نفر از دانشگاه تهران بودند.

وی همچنین در مورد بورسیه دانشجویان و خدشه وارد شدن به نظام در این موضوع و همچنین دروغ بودن 3000 بورسیه مطرح شده، افزود: بورسیه ها نه تنها به آبروی نظام لطمه ای وارد نشد بلکه با برخورد و رسیدگی به مسئله ی بورسیه ها جلوی ضربه بیشتر به آبروی نظام گرفته شد.