کد خبر: 173849

مصاحبه با رتبه 10 کنکور علوم تجربی

خبرنامه دانشجویان ایران: رتبه 10 کنکور تجربی گفت: اشتباهات متداول که در سال دوم و سوم دبیرستان از این کتاب استفاده کردم و بابت آشنا شدن با اشتباهات دیگران خیلی به من کمک کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفتگو با ربه ده کنکور تجربی سال 94 را در ادامه می خوانید:

* لطفا خودتان را معرفی کنید و از چه زمانی به کانون آمدید ؟

من نیکان زرگرزاده از دبیرستان فرزانگان 1 تهران هستم . سال چهارم در آزمون ها به طور مستمر شرکت داشتم البته در سال دوم دبیرستان هم در آزمون ها شرکت داشتم.

* چه شد که به کانون آمدید؟

جامعه آماری بالای کانون البته این جامعه ی آماری بالا ،  شامل همه ی افراد قوی است. سختی آزمون های کانون شباهت بیشتری به کنکور دارد.

* درصدهای  کنکور خود را بیان کنید؟

ادبیات84 عربی84 دین و زندگی89 زبان94 زمین37 ریاضی88 زیست74 فیزیک82 شیمی78

* ساعت مطالعه تان چگونه بود؟

روزهایی که به مدرسه می رفتم با 4 ساعت شروع کردم و آرام آرام آن را به 6 ساعت رساندم. برای روزهای تعطیل هم از 10 تا 11 ساعت مطالعه روزانه شروع کردم و به اوج 16 ساعت رساندم.

* آیا درسی بود که ابتدا با آن مشکل داشته باشید و بعد با تغییر روش ، آن را بهبود بخشیده باشید ؟

در مورد درس زیست اوایل با عمق بیشتری مطالب را می خواندم اما بعد سعی کردم علاوه بر توجه به عمق مطالب ، تعداد دفعات خواندنم را بیشتر کنم و این تکرار و حفظ زیاد مطالب ، به من خیلی کمک کرد. در مورد درس دین و زندگی هم سعی کردم بیشتر مطالب را مرور کنم و بعد از عید عادت کرده بودم هر شب 4 درس دین و زندگی را مرور کنم و خوب وضعیت دین و زندگی ام بهتر شد.

* نقطه قوتتان چه درسی بود؟ روش مطالعه تان در این درس چگونه بود؟

ریاضی – سعی می کردم سر کلاس ریاضی توجه بالایی داشته باشم و مطالب را همان سرکلاس یادبگیرم . فاصله ی بین مطالعه تستی درس و کلاسم کم بود. سعی می کردم همان روز تست کار کنم. از تست های آسان تر شروع می کردم و اوایل برای تست ها زمان نمی گرفتم.

* بهترین کتاب کانون که استفاده کردید چه بود و چه ویژگی داشت ؟

فیزیک بنفش – حاوی سوالات خلاقانه و شبیه کنکور و جدید بود و در عین حال حجم آن هم کم بود.

اشتباهات متداول که در سال دوم و سوم دبیرستان از این کتاب استفاده کردم و بابت آشنا شدن با اشتباهات دیگران خیلی به من کمک کرد.

* آیا رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده اید؟

بله – پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می کنم.

مرتبط ها