کد خبر: 176902

حجت‌الاسلام محمدیان: تلاش برخی دانشگاه‌ها برای برگزاری کنسرت!

آیا واقعا برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است؟

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در دانشگاه ها برای برگزاری کنسرت گفت: برگزاری کنسرت در دانشگاه ها جزو سیاست های فرهنگی وزارت علوم نمی دانیم و این موضوع به دانشگاه ها هم ابلاغ شده است و دانشگاه ها هم حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که به آغاز سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم، بهترین بهانه برای پاگرفتن مجدد کنسرت‌های رقص و آواز در دانشگاه‌ها، جشن جدیدالورودها و استقبال از دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می گوید: موضوع عدم برگزاری کنسرت در دانشگاه ها ابلاغ شده است.

این در حالی است که فرهادی و ضیاء هاشمی در اولین کنفرانس وزیر جدید علوم، اعلام کرده بودند: «دانشگاه‌ها مجوز برگزاری اردوی مختلط و کنسرت نداشته و چون مجوز ندارند این کار را انجام نمی‌دهند و اگر موردی مشاهده شود با آن دانشگاه برخورد خواهد شد.».(اینجــــــــا)

 

هنوز چند روزی از این اظهارات نگذشته بود که دانشگاه آزاد واحد رفسنجان، کنسرتی با حضور یکی از خوانندگان معروف برگزار کرد که این اقدام، مورد اعتراض تعدادی از دانشجویان قرار گرفت.(اینجــــــــــــا)

اما حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در دانشگاه ها برای برگزاری کنسرت گفت: برگزاری کنسرت در دانشگاه ها جزو سیاست های فرهنگی وزارت علوم نمی دانیم و این موضوع به دانشگاه ها هم ابلاغ شده است و دانشگاه ها هم حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند.

مهر در این باره نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی در تماس با این رسانه، از تلاش برخی مسئولان این دانشگاه برای برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه خبر داده اند.

موضوع کنسرت‌های دانشگاهی و آمیخته شدن فضای علمی و معنوی دانشگاه‌ها با طرب و شادی‌های بی حد و حصر، سال تحصیلی گذشته سر و صدای زیادی را به راه انداخت و در کنار اخبار دانشگاهی جنجالی قرار گرفت.

جنجالی شدن بحث کنسرت‌ رقص و آواز در دانشگاه‌ها کار را به جایی رساند که رهبر انقلاب نیز در دیدار ماه مبارک رمضان با دانشجویان، مستقیما این نکته را نکوهش کردند و در این باره خاطرنشان کردند: یک مسئله، مسئله‌ی کنسرت‌ها در دانشگاه بود که دانشجوی عزیزی مطرح کردند که دانشگاه جای کنسرت نیست. راست است؛ این را من هم یادداشت کرده‌ام و جزو یادداشت‌های من، همین مطلب هست. اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است.

فیلم سخنان رهبر انقلاب درباره کنسرت های رقص و آواز در دانشگاه‌ها

دانلــــــود

اقدامات عجیب مسئولین ذیربط در برخورد با تخلفات اینچنینی و از طرفی، قانونگذاری و اظهارات متقن درباره برخورد با متخلفان از قانون، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا واقعا برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است؟ اگر ممنوع است، پس چرا هنوز هم این موضوع در دانشگاه‌ها در حال پیگیری و انجام است؟

آیا نهاد یا سازمان دیگیری به غیر از وزارت علوم، پاسخگوی رسیدگی به این تخلفات است؟

مرتبط ها