کد خبر: 198653

قابل توجه داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد؛

«خــاص»هـای آزمـــون ارشد را بیشتر بشناسید

«خاص»های آزمون کارشناسی ارشد 95 به رشته‌هایی که منحصرا در تهران برگزار می‌شوند، رشته‌هایی که فقط در شهرهای مقدس قم و مشهد برگزار می‌شوند و اولین مرحله آزمون بیست و یکمین دوره المپیاد علمی در 20 رشته برمی‌گردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: آزمون سراسری کارشناسی ارشد، سه روز دیگر برگزار می‌شود و شاید در کنار اخباری که این روزها برای کنکوری‌ها از همه مهمتر و جذاب‌تر است، اخبار خاصی درباره نحوه پذیرش و انتخاب رشته، نیم‌نگاه روشن‌تری برای شرکت در این رقابت حساس و نفس‌گیر به دانشجویان بدهد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان و داوطلبین کنکور ارشد که این روزها فقط در صدد سبقت از هم رده‌های خود برای رسیدن به جایگاه بالاتر در واپسین فرصت‌های آماده‌سازی برای شرکت در آزمون هستند، گوشه چشمی هم به اخبار کنکور و حال و هوای رسانه‌ها در مواجهه با این اخبار دارند. برای همن هم احتمالا برخی از اخبار کنکور در چشم داوطلبین جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

در کمتر از سه روز مانده به برگاری یکی از حساس‌ترین ماراتن‌های علمی کشور، به سراغ معرفی خاص‌ترین شرکت کنندگان این آزمون بزرگ می‌رویم و مخاطبین و کنکوری‌ها را با آنها بیشتر آشنا می‌کنیم.

«خاص»های آزمون کارشناسی ارشد 95 به رشته‌هایی که منحصرا در تهران برگزار می‌شوند، رشته‌هایی که فقط در شهرهای مقدس قم و مشهد برگزار می‌شوند و اولین مرحله آزمون بیست و یکمین دوره المپیاد علمی در 20 رشته برمی‌گردند.

آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی استراتژیک)، ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک)، ۱۱۵۶ (آماد)، ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۱۵۸ (پدافند غیرعامل ۱)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ‌‌۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی‌)، منحصراً در شهر تهران‌ برگزار می شود.

آزمون کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی الهیات و معارف اسلامی) منحصراً در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار می‌شود.

همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ ، اولین مرحله آزمون بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز در ۲۰ مجموعه رشته‌ برگزار می شود.

المپیاد در رشته های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی – زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی برگزار می‌شود.

گفتنی است آزمون کارشناسی ارشد برای ‌۱۳۶ کدرشته‌‌ امتحانی‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار می شود.

در این راستا همچنین کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از صبح امروز، دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است.

مرتبط ها