کد خبر: 200533

متولیان آموزش و پرورش چه می‌کنند؟

نمازخانه‌ای که به جای نماز به محلی برای رقص تبدیل شد +فیلم

مدرسه مکان آموزشی است که برای آموزش دانش آموزان تحت رهبری معلمان است. مدرسه ابزاری است برای یادگیری، تعلیم و تربیت و رسیدن به آرامش و به همین دلیل است که مدرسه را خانه دوم می‌نامند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدرسه مکان آموزشی است با محوریت معلمان که برای آموزش دانش آموزان فراهم شده است. مدرسه محیطی است برای یادگیری، تعلیم و تربیت و رسیدن به آرامش و به همین دلیل است که مدرسه را خانه دوم می‌نامند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر از گاهی اخبار نگران کننده‌ای از گوشه و کنار مدارس و محیط‌های آموزشی شنیده می‌شود؛ از کلاس‌های مختلط برای آموزش زبان در موسسات خصوصی گرفته تا کشیدن سیگار در مدارس و این بار هم رقص در نمازخانه مدرسه و بی تفاوتی معلمین و مسولین مدرسه که از این اتفاق استقبال نیز می‌کنند؛ این در حالی است که مدرسه مکانی است که می شود در آن تحرک داشت، رشد کرد و خلاق بار آمد.

بنابراین رسالت اصلی نظام آموزشی علی الخصوص آموزش و پروش، کار کردن بر روی ظرفیت‌های معنوی مدرسه است، یعنی تبدیل یک ساختمان آجری و سیمانی به خانه‌ای امن که جرقه موفقیت افراد و رشد علمی-دینی در آن زده شود.

چون معلم به عنوان سازنده و فرم‌دهنده شخصیت دانش‌آموز، نقش کلیدی دارد باید در درجه اول خودش و سپس بقیه کارکنان مدرسه به درجات بالایی از بلوغ فکری رسیده باشند.

در فیلم زیر می‌بینید که نمازخانه یکی از مدارس تبدیل به کلاس رقص شده است، اما نکته ی جالب ماجرا هم حضور معلمان و مسئولین این مدرسه است که بی تفاوت از کنار این ماجرا می‌گذرند؛ آن هم در سنین پایین که شخصیت و رفتار نوجوانان و خردسالان در حال شکل گیری است.

علی رغم اینکه قبل از همه چیز برای یک جوان مسلمان ادب و اخلاق و رشد معنوی دراولویت است، می‌شود پرسید که با این سیره ی آموزشی(محتوای فیلم) چه جوانانی تحویل جامعه داده خواهند شد؟!

هرساله یکی از دغدغه‌های مهم والدینی که قبل از بازگشایی مدارس هنوز فرزندانشان را در مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند؛ انتخاب یک مدرسه‌ی خوب است اما دیدن این فیلم ها برای والدین خالی از لطف نیست؛ اکثریتی که برایشان محیط مدرسه ی فرزندشان بسیار مهم است.

مدرسه خوب مکانی است که بتواند آرامش و فراغت فکری را برای دانش‌آموزان فراهم سازد تا با فراغ باز به دنبال اهداف تربیتی و آموزشی خود باشند.

 ویژگی‌های محیطی یک مدرسه خوب عبارتند از:
- در یک مدرسه موفق معلمان در محیط آموزشی باید خود الگوهای خوبی از اخلاق، رفتار، صداقت و دیگر صفات مطلوب آموزشی باشند
-  ساختمان تمیز، داشتن کلاس‌هایی استاندارد و متناسب با سن و سال دانش‌آموزان و دارای میز و صندلی مناسب
- فضای فرهنگی، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش‌آموزان
- فضای نمازخانه رغبت‌انگیز، سالن‌های وسیع و نظافت روزانه آب خوری و دستشویی ها
- محیط آموزشی که گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری مناسب باشد و

علاوه بر تمام نکات بیان‌شده، دانش‌آموز در محیط مدرسه باید یاد بگیرد و تمرین کند که چگونه انسان مفیدی برای جامعه باشد، روابط درست اجتماعی با افراد و نهادها را بفهمد و ممارست کند. باید در محیط مدرسه با اصول بهداشت بدنی، روانی فردی و اجتماعی، با حقوق و وظایف شهروندی، با تفکر علمی و منطقی و باانضباط فکری و رفتاری به خوبی آشنا شود.

اولیای مدرسه باید بتوانند شیوه‌های سالم زندگی خانوادگی را به دانش‌آموز یاد داده و او را در انتخاب شغل آینده خود کمک کنند. در نهایت مدرسه باید انگیزه لازم و نشاط کافی را در وی ایجاد کند تا دانش‌آموز برای ادامه تحصیل در دوره‌های عالی و موفق شدن در مراحل بعدی زندگی آماده شود.

در نهایت کارویژه اصلی آموزش و پرورش که البته از اسم این نهاد آموزشی هم مشخص است آموزش و تربیت روحی و معنوی دانش آموزان است! نه فراهم کردن بستری برای هنجار شکنی تعدادی از دانشن آموزان که این واقعا شرم آور است.

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن پوزش از مخاطبین گرامی، فیلم رقص دانش آموز در نمازخانه مدرسه را منتشر می‌کند: