کد خبر: 203417

دانشجویانی که می‌خواهند فرصت تابستان را از دست ندهند؛

از شرایط ترم تابستانی دانشجویان دانشگاه تهران تا فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزادی‌ها

توجه حداقلی دانشجویان به ترم‌های تابستانی اما باعث شده است که اخبار و اطلاعات منتشر شده درباره ترم‌های تابستانی، حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد؛ تا دانشجویان به خودشان بیایند، دیگر کار از کار گذشته و باید به فکر سپری کردن تابستانی بدون درس باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: توجه حداقلی دانشجویان به ترم‌های تابستانی اما باعث شده است که اخبار و اطلاعات منتشر شده درباره ترم‌های تابستانی، حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد؛ تا دانشجویان به خودشان بیایند، دیگر کار از کار گذشته و باید به فکر سپری کردن تابستانی بدون درس باشند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معمولا دانشجویان زیادی نیستند که ترم تابستانی را نیز واحد بر دارند و در گرمای تابستان، حوصله کلاس رفتن و درس و مشق داشته باشند؛ دانشجویانی که پیش‌تر به عنوان دانش‌آموز از تعطیلات تابستانی استقبال می‌کردند، طبیعی است که شوق زیادی برای گذراندن تابستان گرم و خشک را در کلاس‌های درس ندارند.

شرایط میهمانی دانشجویان دانشگاه تهران برای ترم تابستان اعلام شد.

در تابستان سال 1395 در این دانشگاه دوره تابستانی برگزار نمی‌شود بنابراین دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران می‌توانند با رعایت موارد ذیل به دانشگاه‌های دولتی دیگر برای گذراندن دوره تابستانی معرفی شوند:

- معرفی دانشجویان شاغل به تحصیل (مجاز به ادامه تحصیل) متقاضی اخذ واحدهای درسی به دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و خارج از شهر تهران که مجری دوره به صورت تمام وقت و حضوری هستند (دوره‌های مجازی و نیمه وقت قابل قبول نمی‌باشد) با تأیید گروه آموزشی مربوط بلامانع است.

- تعداد واحدهای انتخابی دانشجوی متقاضی (سهمیه عادی) حداکثر 6 واحد و برای دانشجوی شاهد و ایثارگر (براساس آیین نامه جدید دانشجویان شاهد و ایثارگر) به شرط اتمام تمامی واحدهای دوره تحصیلی و دانش آموختگی حداکثر 10 واحد (طبق آیین نامه جدید تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر) است.

- درصورت ثبت نام دانشجو در دوره تابستانی با پرداخت شهریه در دانشگاه مقصد هیچ‌گونه هزینه‌ای توسط دانشگاه تهران پرداخت نمی شود.

- دروس انتخابی در دانشگاه مقصد باید از نظر سرفصل درسی و تعداد واحد منطبق با برنامه مصوب در دانشگاه تهران باشد.

- ثبت دروس انتخابی در فرم معرفی انتقال به صورت مهمان دوره تابستانی با تایید گروه آموزشی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی/ علمی دانشکده/ پردیس/ مرکز/ موسسه مربوط برای ارسال به دانشگاه مقصد الزامی است.

- درصورت تغییر دروس معرفی شده در دانشگاه مقصد مراتب باید توسط دانشجوی متقاضی پیگیری و به تایید گروه آموزشی مربوط در پردیس، دانشکده، مرکز یا موسسه در ابتدای دوره برسد؛ در غیر این صورت دروس گذرانده شده قابل پذیرش نبوده و از درجه اعتبار ساقط است.

- نمرات کمتر از ۱۲ (صفر تا ۹۹/ ۱۱) برای تمامی سهمیه‌ها، قابل قبول نبوده و دانشجو موظف است آنها را مجددا اخذ کرده و بگذراند.

اما فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی دانشگاه‌ها، در کنار خبرهایی درباره ترم تابستانی، اخباری دیگری را نیز به همراه خود دارد که برای دانشجویان قابلیت توجه دارد.

یکی از این خبرها، زمان ثبت درخواست نقل و انتقال برای نیمسال اول سال تحصیلی پیش رو است که امسال برای دانشجویان دانشگاه آزاد از 15 تیرماه آغاز و تا 15 مردادماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است ثبت درخواست انتقال یا میهمانی تمامی دانشجویان متقاضی تنها از طریق سامانه نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر بوده و ثبت درخواست در هر ترم تنها یکبار امکان پذیر است.

- در صورت تایید نهایی امکان ویرایش درخواست (تغییر ماده) وجود نخواهد داشت.

- در صورت اثبات عدم صحت مدارک ارسالی متقاضی در هر مرحله از تحصیل درخواست وی لغو و مطابق با آیین نامه انضباطی دانشجویی در این خصوص صدور رای خواهد شد.

- انتقال یا میهمانی دانشجویان در صورت نداشتن منع آموزشی و تایید صحت مدارک و مستندات ارسالی دانشجو توسط واحد دانشگاهی امکان پذیر است.

- با توجه به محدودیت ظرفیت میهمانی و انتقال بنابراین اولویت با دانشجویانی است که در روزهای ابتدایی ثبت نام کنند و به دانشجویان توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

- پس از اتمام زمان ثبت نام، امکان رفع نقص و مغایرت وجود ندارد.

مرتبط ها