کد خبر: 210952

در جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی؛

قدردانی وزارت بهداشت از «مجید مجیدی»

وزارت بهداشت در افتتاحیه «بیست‌ و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی» از خدمات ارزنده مجید مجیدی، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان کشور قدردانی می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت بهداشت در افتتاحیه «بیست‌ و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی» از خدمات ارزنده مجید مجیدی، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان کشور قدردانی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مفدا، همزمان با برگزاری مرحله نهایی بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، از مجیدی به پاس فعالیت‌های ارزنده وی در راه اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی قدردانی می‌شود.

مجید مجیدی که با بازی در تئاتر و سپس ایفای نقش در تعدادی از ساخته‌های سینمایی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ پا به وادی هنر گذاشته بود، در سال ۱۳۷۰ برای کارگردانی نخستین فیلم بلندش با نام «بدوک»، برنده جایزه جشنواره فیلم فجر شد. بچه‌های آسمان دیگر ساخته وی به عنوان یکی از پنج نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار در سال ۱۹۹۸ انتخاب شد.

وی دوبار برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال شده و برای فیلم «پدر» تقدیرنامه فیلم برتر را از چهاردهمین جشنواره فیلم لندن را کسب کرده است.

همچنین مجیدی جایزه ویژه هیات ملی بازبینی فیلم را برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» در سال ۲۰۰۹ به دست آورد و نامزد خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، برای همین فیلم در سال ۲۰۰۸ شد.

فیلم «محمد رسول الله» نیز به کارگردانی این کارگردان در سال ۱۳۹۳ برای نخستین بار اکران شد.

مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت با حضور حدود ۹۰۰ نفر دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ششم تا نهم مهرماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

مرتبط ها