کد خبر: 214596

علی جعفری؛

باز هم ماله‌کشی؛ حماقت یا خیانت؟

عباس عراقچی در حاشیه نشست رونمایی از کتاب جدیدی که منتشر کرده، گفته: «برخی نگرانند که FATF به حوزه مقاومت تسری پیدا کند، اما نوک حمله FATF در زمان حاضر فارغ از آینده به سمت گروه‌های داعش، القاعده و طالبان است. چون این گروه‌ها هستند که از سیستم‌های مالی بین‌المللی برای تامین مالی خود استفاده می‌کنند».

خبرنامه دانشجویان ایران: علی جعفری*// عباس عراقچی در حاشیه نشست رونمایی از کتاب جدیدی که منتشر کرده، گفته: «برخی نگرانند که FATF به حوزه مقاومت تسری پیدا کند، اما نوک حمله FATF در زمان حاضر فارغ از آینده به سمت گروه‌های داعش، القاعده و طالبان است. چون این گروه‌ها هستند که از سیستم‌های مالی بین‌المللی برای تامین مالی خود استفاده می‌کنند».

قطعا عراقچی آگاهانه سعی در تطهیر برجام بانکی دارد و می داند که در برنامه اقدام تفاهم شده میان وزیر اقتصاد و کارگروه اقدام مالی (FATF)، اتفاقا نوک حمله در حال و آینده، به سمت گروه های مقاومت گرفته شده، تا آنجا که فی الحال از ایران تعهد می گیرند که تا  ژانویه ٢٠١٨، استثنا بودن جریانها و گروه های مقاومت از تعریف تروریسم را در قانون داخلی خود حذف کند!

همچنین اینکه عباس عراقچی برای چندمین بار ضمن ماله کشی، سعی در بزک کردن چهره ی غربی ها دارد، نکته عجیبی نیست. اما اینکه چنین فردی پس از کارسازی در قضیه برجام، همچنان آزادانه سعی در توجیه توافق FATF  -که از طرف بالاترین مقامات نظام رد شده - دارد، موجب تعجب و تاسف برای نهادهای مسئول است.

* دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی