کد خبر: 228056

یک‌پنجم قربانیان سوانح رانندگی زیر ۲۰سال‌اند

در سال‌های اخیر شمار تصادف در جاده‌های ایران و در داخل شهرها اندکی کاهش یافته، با این همه ایران، به ویژه با توجه به نسبت تعداد خودرو به جمعیت، از نظر قربانیان حوادث رانندگی وضعیتی ناگوار دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دکتر علی گرجی، مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا، در ششمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه‌ها اعلام کرد که مطابق برآوردها در تعطیلات نوروز سال ۹۶ حدود هزار ایرانی جان خود را در حوادث رانندگی از دست خواهند داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایسنا، ۲۷ بهمن از قول گرجی نوشت: «باید توجه کرد که متاسفانه سالانه دو تا سه هزار کودک در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

 این در حالیست که اگر در خودروها صندلی کودک تعبیه کنیم میزان مرگ و میرشان بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و در عین حال شاهد کاهش ۶۰ درصدی آسیب به کودکان در تصادفات هستیم.»

تقی مهری می‌گوید در ۹ ماهه نخست سال جاری حدود ۸ درصد از قربانیان حوادث رانندگی کودکان زیر ده سال و ۱۱ و ۶ دهم درصد آنها افراد ۱۱ تا ۲۰ ساله بوده‌اند.

به این ترتیب حدود یک‌پنجم قربانیان حوادث رانندگی در ایران کمتر از ۲۰ سال سن داشته‌اند.

مطابق آمار پزشکی قانونی، در ۹ ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر در حوادث رانندگی در ایران کشته و نزدیک به ۲۶۴ هزار نفر مجروح شده‌اند.

شمار کشته‌شدگان به نسبت دوره مشابه سال قبل اندکی کاهش یافته و تعداد مجروحان بیش از ۸ درصد افزایش داشته است.