کد خبر: 252023

مشارکت دانشگاه‌ها در بازسازی روستاهای زلزله زده

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: براساس دستور وزیر علوم، دانشگاه‌های کشور در بازسازی روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه با رعایت الگوی مقاوم در برابر زلزله مشارکت علمی و مالی می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین عسکریان ابیانه در نشست معاونان اداری و مالی ۱۲ دانشگاه کشور با اشاره به حکم وزیر علوم برای تشکیل ستادی برای مشارکت دانشگاه‌ها در بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: این ستاد تشکیل شده و مسئولیت کمیته علمی و فنی آن به پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و مسئولیت راهبردی آن به اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم واگذار شده است.

وی افزود: ساخت مدرسه در مناطق روستایی با هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر دستورات وزیر علوم برای حضور فعال دانشگاه‌ها در مناطق زلزله زده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این نشست تاکید کرد: در قالب ستادی که در وزارت علوم تشکیل شده است سعی می‌کنیم از ظرفیت خیرین آموزش عالی و تمام دانشگاهیان برای کمک مالی به بازسازی روستاهای زلزله زده استفاده کنیم.

عسکریان ابیانه گفت: کمیته علمی و فنی نیز با محوریت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و پژوهشگاه مواد و انرژی، به تعیین ضوابط علمی ساخت سازه‌های محکم و استوار و متناسب با اقلیم، فرهنگ و شرایط منطقه در بازسازی روستاهای زلزده و ساخت مدارس روستایی اقدام می‌کند.

مرتبط ها