کد خبر: 283793

در سال تحصیلی جدید؛

پذیرش دانشجویان در دانشگاه اصفهان ۱۵ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: امسال ۴۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وارد دانشگاه اصفهان شدند که ۶۰ درصد زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید گفت: امسال ۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وارد دانشگاه اصفهان شدند که ۶۰ درصد زن و بقیه مرد هستند.

طالبی با بیان اینکه رشته‌های جدید این دانشگاه باعث جذب و علاقمندی دانشجویان به این دانشگاه شده است، افزود: برای نخستین بار در این دانشگاه سرانه استاد نسبت به دانشجو به زیر بیست نفر رسید که گامی بزرگ در جهت ارتقای کیفیت آموزش است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به جذب ۲۵۰ دانشجوی خارجی در سال گذشته گفت: امسال این تعداد یک صد نفر افزایش یافته است. ۴۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید غیربومی هستندو به آن‌ها خوابگاه تعلق گرفت.

شهردار اصفهان هم در این آیین از دانشجویان خواست تا با خلاقیت در جهت رفع مشکلات شهری از جمله ترافیک، محیط زیست و افزایش نشاط اجتماعی ایده ارائه کنند.

قدرت الله نوروزی همچنین از دانشجویان خواست تا راهکار‌های اداره با کیفیت شهر با کمترین هزینه را ارائه کنند و جایزه نقدی دریافت کنند.

مرتبط ها