کد خبر: 296676

بیانیه یک تشکل دانشجویی به مناسبت حماسه ۹ دی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله آملی به مناسبت سالگرد یوم الله 9 دی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نهم دی ماه، تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است. (امام خامنه ای)

9 دی روز تجلی بصیرت و آگاهی ملت ایران است از آن رو که تکلیف مداران حسینی با غیرت دینی و ملی خود، با حضور در صحنهٔ تجدیدِ میثاق و بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و رهبر معظم انقلاب، جلوهٔ مردم‌نهادِ انقلاب را به تصویر کشیدند.

همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید آنقدر شما را به فتنه‌ها می‌آزماییم تا خالص و بصیر از غیر آن جدا می‌شوند؛ بی شک فتنه 88 آزمونی الهی برای مردم و خواص بود. البته که فرق است میان ملتی حسینی که به دفاع از نظام و انقلاب به میدان آمدند تا خواص بی بصیرت که اسیر نفس، در شهوتِ دنیا و قدرت‌پرستی قرارگرفته تا جایی که تا حد سردمداری فتنه و بغی بر انقلاب پیش رفته و دنباله‌رو مستکبرین جهان شدند.

عاشورا این نگهدارندهٔ دین رسول خدا و زنده کنندهٔ قلوب، همچون همیشهٔ تاریخ، منبع تمام خروش‌ها و اتفاقات بود؛ در حالی که در این فتنهٔ تحریم ساز، از صهیونیست و آمریکایی‌ها تا بیماردلان و منافقین داخلی و خارجی دست در دست هم دادند تا به خیالات خام براندازیِ خود برسند، اما این ملت عاشورایی ایران بود که با عنایت حضرت حق و مدد حضرت اباعبدالله، در مقابلِ دیدنِ اهانت به دین و انقلاب و نظامشان، نقشه‌های شیاطین را نقش بر آب و چشم فتنه را کور کردند.

نهم دی ماه روز پیوند امت و ولایت و نقطه پایانی بود بر 8 ماه اغتشاش و فتنه گری طواغیت عالم به مرکزیت آمریکا و صهیونیست و عاملیت فتنه‌گران و مزدوران داخلی آنان که با هتک حرمت به نظام و انقلاب، اهداف براندازانهٔ خود را نشان داده تا سرانجام با خروش میلیونی و خواست ملت ایران مبنی بر محاکمه فتنه گران، به خاکستر تبدیل شدند.

 ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد آیت الله آملی ضمن گرامیداشت حماسهٔ 9 دی و شهدای فتنه 88 تذکرات و نکاتی را لازم به توضیح میدانیم:

1. التزام عملی مسئولان و کارگزاران نظام به اصول انقلاب و ولایت فقیه و مرزبندی در مقابل جریان فتنه به عنوان خط قرمز نظام و ضروری دارای اولویت است.

2. از آنجایی که دست هایی پنهان برای فراموشی یا تقلیل 8 ماه فتنه ای که آسیب های فراوان اقتصادی، سیاسی و امنیتی به کشور وارد کرده، وجود دارد، محاکمهٔ سران فتنه را امری ضرور می‌دانیم تا روزی عده ای جای جلاد و شهید را برای نیل به اهداف پست خود عوض نکنند.

3. بر فتنه های آخرالزمانی پایانی نیست و اگر فتنه 88 شورش اشرافیت بر مردم بوده، دشمن این‌بار قصد دارد با تحریم های اقتصادی و جنگ رسانه‌ای و روانی علیه ایران، مردم را از نظام نا امید کرده و بذر یأس در کشور بکارد، در حالی که بسیاری از دلسوزان و نخبگان انقلاب نسخه‌های خروج از وضعیت اقتصادی را به مسئولان ارائه کردند، لذا بر مسئولین کشور لازم است تا با عمل به این نسخه‌ها و روشنگری در مورد دستاوردها، موجب افزایش اعتماد مردمی شده و وضع اقتصادی کشور رو سامان دهند.

4. از قوه قضاییه بابت دستگیری و مجازات مجرمان اقتصادی کشور تشکر می کنیم، اما لازم است که با طراحان و مسئولینی که موجب هدر رفت بیت المال با پخش بیش از 18 میلیارد دلار ذخیره ارزی و 60 میلیون سکه بین سودجویان شدند و با بی‌تدبیری آشکار موجبات بی‌ثباتی اقتصادی و فرصت‌طلبی نااهلان و دلالان را فراهم کرده، بدون هیچ گونه اغماضی در هر رده ای که باشند، طبق قانون برخورد شود.

5. بر دولت و مجلس و سایر مسئولان  محترم واجب است که تکیه و اعتماد به وعده های پوچ و نسخه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب نظیر اسناد ۲۰۳۰، لوایح استعماری fatf همچون cft و پالرمو که نتیجهٔ اجرای آن‌ها تا کنون نتیجه ای جز نابسامانی و هرج و مرج اقتصادی نداشته را کنار گذاشته و به ظرفیت ها و نسخه های بومی کارشناسان و دلسوزان کشور عمل کنند. 

6. نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، با نگاه کارشناسی و لزوم حفظ اصول شرع مقدس و قانون اساسی، مانع تصویب و اجرای اسناد و لوایح استعماری، مشکوک و مجهول غربی همچون 2030 و لوایح fatf شوند.

7. در پایان همهٔ مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عمل به اصول انقلاب و امام و رهبر معظم انقلاب مبنی بر دوری از اشرافی گری، قدرت پرستی، رانت دهی و همین‌طور الزام به ساده زیستی و خدمت صادقانه به مردم توصیه می‌کنیم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آیت الله آملی

مرتبط ها