کد خبر: 305561

پیشنهادات جالب یک نشریه دانشجویی؛

تعطیلات خود را چگونه بگذرانیم؟

موزیک هایی را که هر روز گوش می دهید، بگذارید کنار و دنبال سبک های متفاوت تر و موزیسین های جدیدتر بروید. پیشنهادهای ما: سباستین پلانو: همین چندروز پیش آمده بود ایران و اجرای خوبی هم داشت. موسیقی متفاوت و جذابی را که ارائه می کند، حتما بشنوید.

 به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریه دانشجویی دانشگاه شریف «روزنامه» در تازه ترین شماره نشریه خود، پیشنهاداتی درباره تعطیلات نوروز به دانشجویان با عنوان «تعطیلات خود را چگونه بگذرانیم؟» داده است. این نشریه می نویسد:

** اگر خانه هستید
اگر تعطیلات را خانه تشریف دارید، کمی تا قسمتی خوش به حالتان است. به هر حال کسی بدش نمی آید ۱۵، ۲۰ روزی در خانه استراحت کند و نه فکر کار باشد، نه درس و امتحان. پیشنهادهای ما برای گذراندن تعطیلات در خانه اینها هستند:

1- سریال: اگر کل تعطیلات را خانه هستید، می توانید با یک برنامه ریزی ساده، حداقل یک فصل از یک سریال را ببینید. یکی از آن سریال هایی را که خیلی وقت است کنار گذاشته اید تا سر فرصت و با حوصله به آن برسید، انتخاب کنید، پا را روی پا انداخته و از تماشایش لذت ببرید. پیشنهادهای سریال ما

درام: « ۱۳ دلیل که چرا... » پیشنهاد درام ما است که کوتاه هم هست ( ۲ فصل ۱۳ قسمتی). البته فضای غمگینی دارد. اگر خودتان حالتان خوب است و خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرید ببینید.

علمی تخیلی: سریال «آینه سیاه» (Black Mirror)، انصافا خیلی بیشتر از یک سریال صرفا علمی تخیلی است و حیف است از دستش بدهید. عید بهترین فرصت برای دیدنش است.

کارتونی: «جودی ابوت»، نوستالژی قدیمی راست کار عید است! پر از سرخوشی و سرزندگی. حتما از آخرین باری که دیدید،  نقدر گذشته که برایتان تازگی داشته باشد.

انیمه: فرقی نمیکند کدام یکی شان. اگر خودتان اهل انیمه باشید، پس می دانید چه دنیای متنوعی است. یکی را انتخاب کنید و در عید تمامش کنید(پیشنهاد ما: Fullmetal Alchemist - Attack  n
Titan- Detective Conan)

پلیسی: یک پیشنهاد جنایی- معمایی هم برایتان داریم، سریال »Forever« که داستان خاص و جذابی  دارد و درگیرتان می کند. خوبی اش این است که فقط یک فصل است. بدی اش این است که فقط همین یک فصل است؛ چون وقتی تمامش کنید، مثل ما طرفداران دلسوخته اش حسرت می خورید که چرا چنین سریال خوبی ادامه پیدا نکرد.

ایرانی: مهران مدیری یک سریال طنز دیگر برای ایام عید ساخته که امیدواریم تجربه خوب «مرد هزار چهره» را تکرار کند. سریال های طنز قدیمی اش هم همچنان دیدنی هستند. علاوه بر این، دیگر پیشنهادهایمان اینها هستند: «خانه سبز »، «مجید دلبندم»، «سه در چهار»، «ساختمان پزشکان»، «زی زی گولو» (الان به این پیشنهاد ما میخندید، بعد که رفتید دیدید و یاد بچگی ها افتادید، کیلو کیلو آبغوره جمع میکنید.)

2- بازی: عید، خانه، خانواده، فامیل! چه چیزی بهتر از یک بازی دسته جمعی؟! منچ، مار و پله، اسم و فامیل و پانتومیم را که خودتان میدانید. ما میخواهیم بازی جدید پیشنهاد بدهیم:

گره: اسم اصلی بازی «twister» و خیلی ساده است.  یک کاغذ سفید بزرگ (یا سفره) با ابعاد ۱۷۰ در ۱۴۰ سانتیمتر جور کنید و رویش در ۴ ردیف ۶تایی دایره رنگی بچسبانید (هر ردیف یک رنگ: قرمز، آبی، سبز، زرد). یک صفحه آ 4 هم لازم دارید که باید ۴ قسمتش کنید: دست راست، پای راست، دست چپ، پای چپ. یک عقربه هم باید باشد که با چرخاندنش هر بار به یک مورد اشاره کند (از بطری هم میشود استفاده کرد). روی هر کدام که ایستاد، کسی که نوبتش است، باید از دستور اطاعت کند، مثلا دست راست روی قرمز. نتیجه این میشود که بعد از چند دقیقه همه به هم گره می خورند و پخش زمین میشوند و میخندند.

سری بازیهای اندروید Cube Escape: یک تیم خوشفکر و خلاق که اسم خودشان را گذاشته اند Rusty Lake games، دارند پشت سر هم بازی معمایی جذاب و فوق العاده می سازند و منتشر میکنند. فقط همینقدر بگوییم که معتاد بازی هایشان میشوید.

دیگر پیشنهادها: , Nobodies, Troll face quest Facility 47, Naissance

3- کتاب: سفرنامه برادران امیدوار، مثل خون در رگهای من (نامه های احمد شاملو)، زائری زیر باران (احمد محمود)، ماهی طلا (ژان ماری گوستاو لوکلزیو)، ابله محله (کریستین بوبن)، کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا (رابین اسلوان)، نام من سرخ (اورهان پاموک).

4- فیلم:
The holiday: کمدی رمانتیکی که اتفاقا داستانش در فضای سال نو اتفاق میافتد

Kingsman: the secret service: اکشن جاسوسی باحال

John Wick: اکشن خوبی که سومین فیلمش هم همین روزها می آید

Going in style: ماجراجویی های بامزه سه تا پیرمرد

Memento, Donnie Darko: برای پاشیده شدن مغز به دیوار

 پیشنهادهای دیگر (سعی کردیم فیلم هایی باشند که احتمالا ندیده اید):  The devil wears Prada Kwaidan,Boyhood, Birdman, Locke,Chef, Lucy, A Scanner Darkly, Annihilation, Moon

5- کافه گردی: کمی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بچرخید و ببینید کافه های سطح شهر، چه برنامه هایی دارند. تنوع برنامه هایشان خیلی خوب و زیاد است و حتما چیزی که مطابق سلیقه تان باشد، پیدا می کنید. از دورهمی های کتابخوانی و فیلمنامه خوانی گرفته تا اجرای موسیقی زنده، خیلی چیزها هست که حیف است از دستتان بروند.

6- موسیقی: موزیک هایی را که هر روز گوش می دهید، بگذارید کنار و دنبال سبک های متفاوت تر و موزیسین های جدیدتر بروید. پیشنهادهای ما: سباستین پلانو: همین چندروز پیش آمده بود ایران و اجرای خوبی هم داشت. موسیقی متفاوت و جذابی را که ارائه می کند، حتما بشنوید.

** اگر خانه نیستید
اگر در تعطیلات نوروز مسافرت هستید که خیلی خوش به حالتان است. این نکات را در سفرتان فراموش نکنید:
1- هر گوشه از ایران دنیایی است برای خودش. هر جا رفتید، غذاها و نان ها و شیرینی های سنتی آنجا را حتما امتحان کنید. بی خیال عادتها و غذاهای همیشگی شوید و خوراکیهای محلی جدید را دریابید.

2- حتما حتما، همیشه کیسه زباله همراه داشته باشید.

3- وقتی میروید طبیعتگردی، تنبلی نکنید. به جای نشستن و دود راه انداختن (از هر نوعی!) بروید اطراف را بگردید.

4-  سعی کنید از مردم محلی تا جایی که در توانتان هست، خرید کنید. اینها کارهایی است که با دست خودشان و با کلی امیدواری تهیه کرده اند و با این کار عید آنها را هم زیباتر می کنید.

5- نوازنده های محلی را دریابید. این موسیقی جای دیگر پیدا نمیشود.

6- اگر توریستی دیدید که کمک لازم دارد و نمی داند کجاست، کمکش کنید.

7- شبها را دریابید. شهرهای مختلف ایران با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی خاص خودشان، شبها فضای متفاوت و جذابی دارند. مثلا شبهایی که مراسم دعای دسته جمعی در مشهد و حرم امام رضا (ع) برگزار میشود؛ یا شهرهای جنوب کشور و بازار شب های معروفشان که پر از خوراکی های هیجان انگیز است.

8- هرجا رفتید، بازارش را ببینید. جذابیت بازارهای سنتی ایران تمامی ندارد و هر شهری هم، بازارش اگر خانه نیستید مختص خودش است.