کد خبر: 355439

ابلاغ بخشنامه نحوه تاسیس و راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه نحوه تاسیس و راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای «شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی» را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرد: با عنایت به لزوم نقش آفرینی فعال دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه مهارت آموزی، تحقق دانشگاه کارآفرین و بسترسازی برای اشتغال دانش بنیان در کشور، «شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی» جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

«شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی» با اهدافی از جمله تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال با تأکید بر ارتقای مهارت‌های عمومی، حرفه‌ای و فناوری پایه، افزایش سطح کارآمادگی افراد جهت ورود به بازار کار و اشتغال، شناخت کسب و کار‌های نوین و گسترش دانش‌های مهارتی مورد نیاز آن، توسعه و تقویت کاربرد فناوری‌های نوین در حوزه‌های مهارتی و ... ابلاغ شده است.

رعایت اقتضائات آداب و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، وفاداری مهارت ورزان به اصول و احکام کسب و کار اسلامی، حاکمیت تفکر خلاق، علمی و پژوهش محور، بهره‌مندی از روش‌های نوآورانه و حل مسأله، توجه به نیاز‌ها و ویژگی‌های جنسیتی مهارت آموزان، التزام به ویژگی‌ها و نیاز‌های استان‌ها و مناطق مبتنی بر آمایش سرزمینی، کاربست دانش تخصصی برای اصول منافع اقتصادی و اجتماعی و صیانت از مصالح و منافع ملی اصول و رویکرد‌های «شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی» است.

این شیوه نامه شامل موضوعاتی از جمله تعاریف، اصول و رویکردها، زمینه فعالیت، نحوه اعطای مجوز تأسیس مدرسه عالی مهارتی، مراحل درخواست و صدور مجوز تأسیس مدارس عالی مهارتی، مدل‌های تأسیس و راه اندازی مدارس عالی، ارکان مدارس عالی مهارتی، شورای تخصصی مدارس عالی مهارتی، رئیس مدرسه عالی، نظام مالی مدارس، تشکیلات و منابع انسانی مدرسه عالی مهارتی است.

مرتبط ها