کد خبر: 356595

دانشگاه های برتر در حوزه تعاملات علمی بین المللی معرفی شدند

برترین مراکز آموزش عالی و فناوری کشور در حوزه تعاملات علمی بین‌المللی در سال ۱۳۹۸، در نشست مجازی معاونان بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تقدیر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، در نشست مجازی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وپژوهشی کشور، از برترین مراکز آموزش عالی و فناوری کشور در حوزه تعاملات علمی بین‌المللی در سال ۱۳۹۸ تقدیر شد.

در این نشست مجازی از دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، گیلان، علامه طباطبایی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و پارک علم و فناوری یزد به عنوان برترین مراکز آموزش عالی و فناوری کشور در حوزه تعاملات علمی بین المللی در سال ۱۳۹۸ تقدیر شد.

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی در مراسم تقدیر از فعالان حوزه علم و فناوری بین المللی در خصوص نحوه انتخاب مراکز آموزش عالی و فناوری برگزیده اظهار داشت: ۱۲ شاخص برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و ۸ شاخص برای پارک‌های علم و فناوری تعریف شد و در این چارچوب اطلاعات جمع آوری شد و در نهایت، پنج مرکز به عنوان مراکز برتر، قابل تقدیر شناخته شدند.

وی با تشکر از مساعدت و همکاری مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین المللی در این زمینه گفت: ۷۳ دانشگاه در سطح یک بررسی و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان دانشگاه برتر، شایسته و قابل تقدیر شناخته شد.

سالار آملی افزود: این دانشگاه، ۲۹۶ طرح با استادان خارجی و ایرانیان مقیم خارج داشته و با داشتن ۴۰۰ مقاله بین‌المللی توانسته است بیشترین گرنت بین‌المللی را جذب کند. حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی نیز یکی دیگر از شاخص‌های دانشگاه علم و صنعت ایران بود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: دانشگاه گیلان نیز با داشتن ۷۳ طرح مشترک، به عنوان دانشگاه برتر در سطح دو دانشگاه ها، انتخاب شد. ۲۳۴ مقاله مشترک علمی و حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی، از جمله شاخص‌های دیگری بوده که دانشگاه گیلان را شایسته تقدیر و انتخاب کرده بود.

وی در ادامه گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز با ۵۶ همکاری مشترک با اساتید خارجی، ۹ پروژه مشترک بین المللی، ۷ پروژه با ایرانیان مقیم خارج از کشور و ۹ شرکت دانش بنیان به عنوان پژوهشگاه برتر در حوزه علم و فناوری بین المللی در سال ۱۳۹۸ برگزیده شد.

سالار آملی افزود: پارک علم و فناوری یزد نیز با ۲۷۵ شرکت دانش بنیان و سه شرکت خارجی در کنار راه اندازی سه شرکت در خارج از کشور، نامزد نهایی پارک علم و فناوری برتر در سال ۱۳۹۸ شد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی با تقدیر از دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی از نوآوری و گسترش خوبی در فعالیت های علمی بین الملی برخوردار بوده و دستاوردهای شگرفی داشته است. با توجه به اینکه شاخص های تعریف شده برای ارزیابی فعالیت بین المللی عمدتاً فنی بوده، دانشگاه علامه طباطبایی توانسته با پذیرش ۲۳۶ دانشجوی بین المللی و ۹ طرح مشترک، یکی از دانشگاه های برتر در تعاملات بین المللی در سال ۱۳۹۸ باشد. این دانشگاه همچنین، ابتکارات خوبی در دوره کرونا داشته است.

مرتبط ها