کد خبر: 359003

سیستان‌وبلوچستانی‌ها کتاب درسی رایگان دریافت می‌کنند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توزیع کتاب‌های درسی در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، اسدالله مرتضایی روز چهارشنبه  اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی، امسال توزیع کتاب‌های درسی در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان انجام می شود. همچنین برای برخی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا به صورت محدود، این شرایط مهیا می‌شود.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان سال گذشته به صورت رایگان توزیع و در مناطق محروم نیز به صورت نصف قیمت ارائه شد.

وی افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امسال نامه ای را به دولت برای دریافت اعتبار ارسال کرده و پاسخ دریافتی در این زمینه این بود که با توجه به محدودیت‌های مالی دولت و همچنین کمک‌هایی که خود دولت بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به خانواده‌های آنها اختصاص داده است، در نهایت این اقدام به صورت محدود انجام می‌شود.

زمان ثبت‌نام کتاب‌های درسی ۲۳ خرداد پایان می‌یابد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: زمان ثبت‌نام کتاب‌های تمام دانش‌آموزان به جز پایه‌های ورودی ۲۳ خرداد ماه پایان می‌یابد.

مرتضایی افزود: درباره ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اظهار داشت: زمان ثبت نام کتاب‌های دانش‌آموزان برای پایه‌های دوم تا دوازدهم از ۲۴ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: تعداد بیشتر دانش آموزان برای سفارش کتاب‌های درسی ثبت نام کرده‌اند، از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در این بخش بیش از ۱۰ میلیون فرآیند ثبت‌نام را انجام داده اند و تقریبا یک میلیون نفر از دانش آموزان مانده‌اند که آنها هم در این فرصت باقی مانده این اقدام را انجام‌ می‌دهند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از خانواده‌ها درخواست کرد که ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش آموزان را برای روز آخر نگذارند، چراکه در صورت کثرت جمعیت ممکن است در سامانه با مشکل مواجه شوند.

مرتضایی خاطرنشان کرد: همچنین ثبت‌نام پایه های اول، هفتم و دهم که در واقع پایه‌های ورودی محسوب می‌شوند، از هشتم تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد که دانش‌آموزان کتاب‌های خود را باید از مدارس دریافت کنند و امسال کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها توزیع نمی‌شود؛ از این رو در این مدت به هر جهتی که مدرسه، استان یا منطقه دانش‌آموزان عوض شده یا به هر دلیلی نیاز به اصلاح سفارش داشته باشند، می‌توانند از هفدهم تا پایان شهریور ثبت سفارش خود را اصلاح کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: دانش‌آموزان حتما باید موارد را در ثبت‌نام سفارش کتاب اصلاح کنند تا بتوانند در نهایت کتاب‌ها را دریافت کنند؛ چراکه به هر دانش‌آموزی یک دوره بیشتر کتاب داده نمی شود و این مشکلی است که دانش‌آموزان در سال‌های گذشته نیز با آن مواجه بوده‌اند.

مرتبط ها