کد خبر: 360144

هشدار ناتو به طالبان: بر توافق با آمریکا پایبند بمانید

دبیرکل ناتو هشدار داد: برای صلح و ثبات دائمی در افغانستان راه طولانی در پیش است اما به صراحت تاکید می‌کنم که طالبان به تعهدات خود در توافقنامه قطر پایبند بمانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهارداشت که افغانستان از هر زمان دیگری به مذاکرات بین‌الافغانی نزدیک است اما برای صلح و ثبات دائمی در این کشور راه طولانی در پیش است.

وی هشدار داد که «ما از تلاش‌ها به واقعیتی که به آن نزدیک شده‌ایم استقبال می‌کنیم اما به صراحت تاکید می‌کنم که طالبان باید به تعهدات خود با آمریکا پایبند بمانند».

دبیرکل ناتو اظهارداشت که باوجود امیدواری به صلح در افغانستان اما وضعیت در این کشور همچنان پیچیده است، خشونت و حملات نیز ادامه دارد اما

استولتنبرگ با این حال، گفت که روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‎ها تنها راه مسالمت آمیز پایان خشونت و تامین ثبات در افغانستان است.

وی پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود که طالبان باید در مسیر کاهش خشونت گام‌های لازم را بردارد و پیام روشن ما این است که این گروه از مسیر جنگ برنده نخواهد شد.

استولتنبرگ در تمام نشست‌های اخیر ناتو بدون حرف جدیدی گفته است که طالبان از مسیر جنگ برنده نخواهد شد و ما به کمک‌ها در افغانستان ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر، طالبان بارها اعلام کرده که جنگ افغانستان با حمله نظامیان آمریکایی آغاز شد و دلیل این جنگ نیز حضور نیروهای این کشور است بنابراین این جنگ زمانی پایان می‌یابد که نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند.

این گروه همواره خاطرنشان کرده است که افغان‌ها برای جنگ به آمریکا و اروپا نرفته‌اند و این غربی‌ها هستند که افغانستان را اشغال کرده‌اند و به جنگ ادامه می‌دهند.

مرتبط ها