کد خبر: 360220

عدم ارائه جامعه آماری در ارزشیابی اساتید یک ایراد علمی است

معاون آموزشی و دبیر هیئت ممیزه دانشگاه خوارزمی گفت: ایراد علمی که در راستای ارزیابی اساتید وجود دارد در حقیقت، عدم ارائه جامعه آماری و تحلیل نمونه قابل تعمیم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشجو، محمد حسین عبداللهی، معاون آموزشی و دبیر هیئت ممیزه دانشگاه خوارزمی درباره ارزیابی اساتید توسط دانشجویان پس از پایان هر ترم گفت: فرم پرسش‌نامه به صورت کاملا علمی تدوین شده است، بنابراین هر کسی نمی‌تواند چندین سوال را طراحی کند و بگوید بهتر است بر اساس آن‌ها باشد البته اکنون شاهد این کار هستیم، اما باید بگویم بسیارعوامانه است.

وی ادامه داد: سنجش مراحل علمی دارد در حقیقت پس از بررسی مولفه‌های اصلی آن، سوال‌ها طرحی می‌شوند. ایراد علمی که در این زمینه وجود دارد، عدم ارائه جامعه آماری و تحلیل نمونه قابل تعمیم است، البته ما در دانشگاه خوارزمی این کار را آغاز کرده‌ایم.

عبداللهی با بیان اینکه آیین نامه انتخاب استاد نمونه مختص به دانشگاه خوارزمی را بازنگری کرده‌ایم؛ اظهار کرد: به صورت علمی بازنگری در فرم ارزشیابی اساتید را در دستور کار قرار داده‌ایم، این کار در بخش آموزش دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی دانشگاه خوارزمی انجام خواهد شد.