کد خبر: 361795

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج به ایران می‌آید

فدراسیون ایران از رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در کشورمان دعوت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ انتخابات ریاست فدراسیون جهانی شطرنج مهر ماه سال گذشته در هتل شراتون در شهر باتومی گرجستان برگزار شد. در این انتخابات نایجل شورت از انگلیس، آرکادی دوورکوویچ از روسیه و جورجیوس ماکروپولوس از یونان نامزد ریاست بودند که البته شورت پس از سخنرانی اش انصراف خود را به نفع دوورکوویچ اعلام کرد تا انتخابات با دو نامزد برگزار شود.

پس از رأی‌گیری و شمارش آرا ، آرکادی دوورکوویچ با کسب 103 به عنوان رئیس جدید فیده معرفی شد تا ریاست این فدراسیون جهانی همچنان در دست روس‌ها باشد. ضمن اینکه ماکروپولوس 78 رأی به خود اختصاص داد. پیش از این کرسان ایلیومژینوف بیش از دو دهه رئیس فیده بود.

مسئولان فدراسیون ایران از دوورکوویچ دعوت کرده‌اند تا برای بررسی آخرین شرایط و فعالیت‌های شطرنج ایران به کشورمان سفر کند. محسن سمیع‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون با اعلام این خبر به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شطرنج ایران قشر فرهیخته و توانمندی است. ما نیاز دیدیم که مسئولان فدراسیون جهانی را هم در جریان اقدامات خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: چندی پیش درخواست خود را به دوورکوویچ  اعلام کردیم، اما شیوع ویروس کرونا کمی برنامه‌های ما را بهم ریخت. امیدوارم با رفع مشکلات موجود وی بتواند هرچه زودتر به ایران سفر کند.

مرتبط ها