کد خبر: 364666

بازنگری سهمیه بومی‌گزینی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مصوبه بومی‌گزینی برای یک دوره خاص به تصویب رسیده است، گفت: به جای حذف کامل این سهمیه ضرورت دارد بازنگری و اصلاح شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی کی‌نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها با تأکید بر اینکه مصوبه بومی‌گزینی برای یک دوره خاص به تصویب رسیده است، گفت: به جای حذف کامل این سهمیه ضرورت دارد بازنگری و اصلاح شود.

وی به لزوم تصمیم‌گیری سریع در مورد سهمیه‌های کنکور سراسری تأکید کرد و افزود: در صورت حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی، مشکلاتی نظیر تأمین خوابگاه، بالارفتن سن ازدواج و... به وجود می‌آید.

ذاکری: ضرورت اعمال سهمیه بومی‌گزینی در دانشگاه‌های محلی و منطقه‌ای

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت به سطح‌بندی دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جامع در سطح بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و محلی سطح‌بندی شدند.

وی تصریح کرد: رسالت یک مرکز آموزش عالی محلی باید ایجاد رشته‌های مورد نیاز منطقه و تقویت نیروی انسانی منطقه باشد.

ذاکری به ضرورت اعمال سهمیه بومی‌گزینی در دانشگاه‌های محلی و منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: در راستای عدالت آموزشی سهمیه بومی‌گزینی برای دانشگاه‌های سطح یک نباید اعمال شود.

در ادامه  محمدمهدی غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به تفاوت شرایط تعداد مراکز آموزشی زمان تصویب مصوبه سهمیه بومی‌گزینی با حال حاضر اشاره کرد و گفت: در زمان تصویب مصوبه سهمیه بومی گزینی در کل کشور ۴۴۵ مؤسسه آموزشی فعال بوده است و در سال ۱۳۹۶ تعداد مؤسسه آموزشی ۲۶۴۵ است.

مرتبط ها