کد خبر: 366300

واکنش توییتری فعالان دانشجویی به بی‌کفایتی مسئولان خوزستانی

فعالان دانشجویی خوزستان در فضای مجازی نسبت به بی‌کفایتی مسئولان استانی و بی‌تفاوتی آنان در مقابل خواسته‌ها و مطالبات مردم و کارگران، واکنش نشان دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خوزستان، مرکز تولید نفت و گاز کشور به شمار می‌رود و طبق بررسی‌های آماری، پنجمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، فولاد خوزستان، نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری ایران در این استان واقع شده اند و بر اساس آن، بخش زیادی از اقتصاد کشور در این منطقه تامین می‌شود و آن هم به لطف وجود منابع غنی نفت و گاز در این منطقه است. با این حال، مدت هاست که اخباری نه چندان مسرّت‌بخش از این استان در رسانه‌ها دیده و شنیده می‌شود؛ از مشکلات مربوط به گرد و غبار و آب و برق گرفته تا مسائل کارگری و معیشتی و...

بسیاری از فعالان اجتماعی و منتقدان معتقدند که ریشه این مسائل، جدای از موقعیت جغرافیایی خوزستان، به ضعف در سیستم مدیریتی این استان باز می‌گردد و اعتقاد دارند اگر مسئولانی دغدغه‌مند و باکفایت و دارای تخصص، مدیریت این استان را برعهده می‌گرفتند، اکنون حال خوزستان و خوزستانی‌ها مساعدتر از آنچه که هست، بود.

مرتبط ها