کد خبر: 369943

حذف ۲۰ مرکز علمی کاربردی به دلیل عدم ارتقا

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سال گذشته نزدیک به ۲۰ مرکز علمی کاربردی فقط به خاطر اینکه در دو نیم سال پی‌درپی در سطح ۴ بودند حذف شدند امسال هم حدود ۸ مرکز در سطح چهار هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره افزایش کیفیت در دانشگاه جامع علمی کاربردی و تعطیلی مراکز غیر استاندارد گفت: در سال ۹۵ چیزی در حدود هزار و ۷۱ مرکز علمی کاربردی داشتیم اما امروز کمتر از ۶۳۰ مرکز داریم.

وی ادامه داد: در واقع نزدیک به ۳۰۰ مرکز بر اساس مصوبه شورای اداری تعطیل شدند و بقیه مراکزی بودند که استاندارد لازم را نداشتند یعنی به‌لحاظ کیفی نتوانستند شرایط لازم را کسب کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع تنها دانشگاهی است که در سه سال متوالی دانشگاه‌ها را ارزیابی و آنها را سطح‌بندی کرده است به عبارتی مراکز علمی کاربردی در چهار قسمت سطح‌بندی می‌شوند و آن دانشگاه‌هایی که در پایین‌ترین سطح یعنی ۴ قرار می‌گیرند اگر دو نیم سال پی‌درپی در این سطح بمانند از چرخه آموزش‌های مهارتی حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز نزدیک به ۲۰ مرکز علمی کاربردی فقط به خاطر اینکه در دو نیم سال پی‌درپی در سطح ۴ بودند حذف شدند امسال هم حدود ۸ مرکز در سطح چهار هستند این مراکز هم اگر در نیم سال دوم ارتقا پیدا نکنند حذف خواهند شد.

امید تاکید کرد: طرح ساماندهی و آمایش در دانشگاه جامع اجرا می‌شود و هر سال در خرداد ماه سطح‌بندی انجام می‌شود و همان سال هم نتایجش اعلام می‌شود.

مرتبط ها