کد خبر: 370285

دکتر مریم یعقوبی، جراحی گوش و درمان بیماری های گوش، حلق و بینی

جراحی های درمانی گوش بسته به نوع بیماری انتخاب شده و پزشک معالج پس از انجام آزمایش های تشخیصی گوناگون و دریافت شرح حال بیمار، نوع جراحی و مداخله پزشکی را انتخاب خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» جراحی گوش یکی از حوزه های بسیار پیچیده و حساس محسوب می شود که نیازمند فرآیندهای تشخیصی دقیق و ظریف بوده و درمان موثر نیاز دارد. به واقع تشخیص و تصمیم گیری پزشک جراح در انتخاب روش درمانی مناسب، بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند در سرنوشت عضو بیمار، نقش حیاتی ایفا کند.

با جستجوی بهترین جراح گوش، می توانید پزشکان متبحر و متخصص در این زمینه را یافته و برای رفع و درمان بیماری های گوش، حلق و بینی مراجعه موثر و به موقع داشته باشید. دکتر مریم یعقوبی دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن از پزشکان برجسته تهران است. اعمال جراحی کاشت حلزون گوش، اتوپلاستی گوش و ... در زمره فعالیت های پزشکی و درمانی ایشان قرار دارد.

جراحی های مربوط به گوش را باید به دو دسته جراحی های درمانی گوش و جراحی های زیبایی گوش اختصاص دهیم. به واقع بیمارانی که به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می کنند، ممکن است مشکلاتی در زمینه بیماری های گوش داشته و نیاز به درمان های دارویی، مراقبتی یا در نهایت جراحی داشته و یا گریبانگیر مشکلاتی در خصوص زیبایی مانند عمل رینوپلاستی بینى بوده و یا نیاز به عمل جراحی زیبایی گوش داشته باشند.

به هر ترتیب پس از انجام معاینات لازم از سوی پزشک، روش درمانی مناسب پیشنهاد خواهد شد. این موضوع در خصوص هر دو شاخه درمان و زیبایی اعمال جراحی گوش و بینی، مصداق دارد.

جراحی های درمانی گوش

جراحی های درمانی گوش بسته به نوع بیماری انتخاب شده و پزشک معالج پس از انجام آزمایش های تشخیصی گوناگون و دریافت شرح حال بیمار، نوع جراحی و مداخله پزشکی را انتخاب خواهد کرد.

بیماری های عفونی گوش چون ماستوئیدیت، مراقبت ها و درمان های خاص خود را خواهد داشت. در صورتی که بیمار از کم شنوایی رنج ببرد، احتمال تصمیم پزشک مبنی بر کاشت حلزون گوش وجود دارد. در بسیاری مواقع با کاشت حلزون گوش، کم شنوایی بیمار برطرف شده و می تواند روال زندگی طبیعی را از سر بگیرد.

این موضوع حتما باید پس از تشخیص توسط پزشک معالج، تصمیم گیری شود و پیش آمادگی های خاص خود را نیاز خواهد داشت.

در برخی افراد بیماری گوش شناگر وجود دارد که نوعی عفونت گوش است و باید با درمان های خاص خود همراه باشد. در این بیماری گوش، باکتری هایی داخل گوش وجود دارند و رطوبت موجب رشد و نمو بیشتر آن ها می شود. این بیماری تا حدودی به شناگرها اختصاص دارد و به میزان بیشتری این بیماری را تجربه می کنند. قابل ذکر است که اگر بیماری گوش شناگر به موقع مورد رسیدگی پزشکی قرار نگرفته و درمان نشود، در شکل پیشرفت خود موجب سرایت عفونت به پرده گوش شده و مشکلات بزرگتری رقم خواهد زد. با این حساب اگر علائمی چون قرمزی داخل گوش، خارش، سوزش یا ترشحات بی رنگ و بی بو از گوش مشاهده کردید، باید حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه داشته باشید.

جراحی های زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی برای افرادی که مشکلات مختلفی با ظاهر گوش خود دارند، پیشنهاد خواهد شد. به طور مثال افرادی که گوشی بزرگتر از سایز نرمال نسبت به ابعاد سر و دیگر اعضای صورت خود دارند، اتوپلاستی را روشی مناسب برای رفع این مورد خواهند یافت. به علاوه ممکن است در عده ای گوش ها بزرگ نبوده، اما دارای تقارن و شکل برابر با هم نباشد. این تا حدودی نازیبایی ایجاد کرده و برای فرد آزاردهنده خواهد بود. در این موارد پزشک معالج از اتوپلاستی برای متقارن سازی گوش های فرد استفاده خواهد کرد. همین طور مشکلاتی که در کشتی و بوکس و سایر ورزش ها برای ظاهر گوش افراد به وجود می آورد، با اتوپلاستی برطرف می شود.

کلام آخر

برای پیگیری بیماری های مربوط به گوش و حلق و بینی هرگز منتظر پیشرفته شدن این بیماری ها یا شدت گرفتن علائم نمانده و با توجه به حساسیت این اعضای بدن، بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه داشته باشید. دکتر مریم یعقوبی از بهترین پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی (درمانی و زیبایی) در تهران بوده و می توانید به وسیله شماره 09037229098، وقت ویزیت حضوری با ایشان دریافت کنید.

مرتبط ها