کد خبر: 371957

شرایط اسکان دانشجویان نوورود دانشگاه شهید چمران اهواز

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به اینکه کلاس‌های آموزشی دانشجویان نوورود به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، برای اسکان یک هزار نفر دانشجوی نوورود در خوابگاه به مدت سه هفته برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، علیرضا جلیلی‌فر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص برنامه ریزی‌های انجام شده برای اسکان دانشجویان نوورود در خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: در حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه پنج هزار نفر است و امسال (در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹) برای اسکان یک هزار نفر دانشجوی نوورود در خوابگاه به مدت سه هفته برنامه ریزی شده چرا که کلاس‌های آموزشی این دانشجویان به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

جلیلی‌فر اضافه کرد: در سه هفته‌ای که دانشجویان نوورود در خوابگاه‌ها مستقر هستند، دانشجویان مشغول به تحصیل این دانشگاه اجازه استفاده از خوابگاه‌ها را ندارند؛ امیدواریم با کم شدن تأثیر بیماری کرونا در جامعه در نیمسال دوم، شرایط بهتری را برای دانشجویان فراهم کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه اظهار کرد: با وجود اینکه در نیمه نخست امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا در حوزه آموزش با مشکلات بسیاری مواجه شدیم، خوشبختانه توانستیم با برنامه ریزی‌های مدون و کسب تجربه، نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را با شرایط بهتری آغاز و زیرساخت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های فضای مجازی در دانشگاه، گفت: برای دانشجویان مشغول به تحصیل نیز به گونه‌ای برنامه ریزی شده که کلاس‌های درس مقطع کارشناسی به صورت مجازی در سه سامانه (دو سامانه برخط و یک سامانه غیر برخط) برگزار شود.

جلیلی‌فر بیان کرد: همچنین، برابر برنامه ریزی ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه آن دسته از دانشجویانی که برای تدوین پایان نامه‌های ارشد یا دکتری خود نیاز به فعالیت‌های تحقیقاتی دارند و ضروری است که در دانشگاه حضور داشته باشند، می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا به صورت متناوب از خوابگاه‌های دانشگاه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله دانشگاه‌هایی است که توانسته با هماهنگی بخش‌های مختلف زیرساخت‌های لازم در فضای مجازی را برای دانشجویان فراهم کند.

مرتبط ها