کد خبر: 375462

تحلیل تکنیکال روند نزولی دلار در روزهای آینده؛

دلار تا چه قیمتی ریزش می‌کند؟

احتمالا با ریزشی که تاکنون بخاطر انتخاب دموکرات‌ها، از قیمت دلار شاهد بودیم حمایتی که بتواند از سقوط دلار جلوگیری کند این حمایت است و با قطعی شدن برد بایدن در انتخابات دلار تا این خط حمایت ریزش خواهد کرد پس می‌توان گفت در یکی دو روز آینده دور از انتظار نیست که قیمت آن وارد کانال 22 هزار تومان شود که حتی می توان انتظار داشت تا مرز 21 هزارتومان هم ریزش کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها باوجود تحولات سیاسی جهان به خصوص انتخابات آمریکا و تاثیر آن در بازارهای سرمایه گذاری جهانی از جمله بازار ارز (دلار) در ایران  و دیگر کشورها بود. بازار ارز ایران از این تحولات در امان نبود و حتی می توان گفت یکی از بازارهایی بود که بیشترین تاثیر را از این تحولات سیاسی گرفت.

در هفته گذشته و گزارش قبلی از خطوط حمایت و مقاوتی استفاده کردیم که این روزها مشاهده کردیم این خطوط حمایت باارزش بوده و امتحان خود را به خوبی پس دادند.

در این گزارش می خواهیم به همان ترتیب ادامه روند دلار را احتمال داده و هرکدام از راه های ممکن را بررسی کنیم. البته در این گزارش ما تحلیل تکنیکال را با تحولات سیاسی خارج و داخل کشور ادغام کرده و خطوط را متناسب با آن رسم کردیم که در شکل زیر آن را مشاهده می کنید که ما هرکدام را به ترتیب تحلیل و بررسی خواهیم کرد.

باتوجه به شکل بالا و گزارش قبلی ما اگر بخواهیم اعتبار سنجی خطوط حمایتی 1،2 و 3 را که در گزارش قبلی باتوجه به کاربرد ابزار فیبوناچی رسم کردیم، مورد بحث قرار دهیم. مشاهده کردیم که ابتدا با برخورد به خط حمایتی شماره 1 واکنش نشان داده و به سمت بالا صعودی بود (تحولات سیاسی این روند در واقع همان زمانی است که زمزمه های جلو بودن ترامپ در انتخابات بود) سپس در روزهای بعد با یک کاهش زیاد تا نزدیکی خط حمایتی شماره 2 نزول کرد (تحولات سیاسی این روند هم در واقع پیش افتادن کاندیدای دموکرات ها از حمهوری خواهان بود) و در ادامه باوجود اینکه روز جمعه و بازار تعطیل بود اما به صورت غیررسمی زمزمه های آن شنیده می شد که دلار به کانال 24هزارتومان آمده است و امروز خط روندها که کشیده شدند مشاهده کردیم که دقیقا در همان خط حمایتی شماره 3 متوقف شد ( تحولات سیاسی این خط حمایتی هم مربوط به زمانی است که اختلاف نامزد دموکرات از کاندیدا جمهوری خواه زیاد شد).

در شکل بالا روند را تا این لحظه از بازار مشاهده کردید که در ادامه این گزارش به نام گذاری خطوط حمایتی رسم شده و ادامه روند در روزهای آینده خواهیم پرداخت. در شکل بال ابعد از خطوط حمایتی 1،2 و 3 ما یک حمایت قوی آبی رنگ داریم که در گزارش قبل هم به آن اشاره کردیم. در این گزارش اسم آن را حمایت بایدن گذاشتیم چون احتمالا با این ریزشی که تاکنون بخاطر انتخاب نامزد دموکرات، از قیمت دلار شاهد بودیم حمایتی که بتواند از سقوط دلار جلوگیری کند این حمایت است و با قطعی شدن برد بایدن در انتخابات دلار تا این خط حمایت ریزش خواهد کرد و در یکی دو روز آینده وارد کانال 22 هزار تومان خواهد شد که حتی می توان انتظار داشت تا مرز 21 هزارتومان هم بیاید.

اما باید توجه داشت باتوجه به تحولات سیاسی پیش رو و از جمله شوک زیادی که به بازار وارد شده هرلحظه ممکن است با یک اتفاق یا تصمیم از طرف عوامل سیاست داخلی یا خارجی این روند برگردد یا حتی با ریزش بیشتری مسیر خود را به سمت پایین ادامه دهد.

در صورتی که بعد از یک نوسان موقت خط روند بتواند از این حمایت قوی یا همان حمایت بایدن، عبور کند به سمت یک حمایت دیگر شروع به پایین رفتن می کند که در شکل زیر می توان آن را مشاهده کرد.در صورت ادامه و عبور از حمایت بایدن می تواند انتظار داشت که به سمت حمایت قوی حرکت کند.

در واقع می شود گفت که حمایت بایدن می تواند توسط خود بایدن شکسته شود. به این صورت است که اگر از سمت رئیس جمهور جدید به طرف ایرانی چراغ سبزی برای برگشت به معاهدات بین المللی سابق نشان دهد می تواند این خط حمایتی شکسته شده و همانند شکل زیر به سمت حمایت قوی حرکت کند.

به سمت پایین که حرکت کنیم ما یک خط حمایتی بسیار قوی داریم که آن را حمایت انتخابات 1400 نام گذاری کردیم که با توجه به تحولات سیاسی داخلی می توان احتمال آن را داد که تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز دچار تغییر و تحولاتی شود و حتی پایین تر از آن را یعنی کانال 13هزارتومان را انتظار داشت.

در پایان باید به این نکته نیز توجه کرد که هرروندی در این روزها که هم شوک بزرگی به بازار وارد شده و عرضه زیاد شده است و هم اتفاقات سیاسی مختلف همانند درگیری های انتخاباتی در آمریکا و انتخابات پیش روی ایران می تواند این روند نزولی را متوقف کرده و جهت آن را تغییر دهد پس نباید در این بازار به صورت احساسی برخورد کرد.

این بیشتر یک تحلیل سیاسی - تکنیکال شد که این روزها پیش بینی اتفاقات سیاسی امری مهم خواهد بود و که در زمان خرید یا فروش سرمایه مخصوصا دلار ارزش زیادی خواهد با تحلیل تکنیکال ما تنها خطوط حمایتی را رسم کردیم که به ما نشان می دهد این روند در چه نقاطی امکان توقف و یا برگشت را خواهد داشت.

برای خواندن گزارش قبلی (اینجا) کلیک کنید.

گزارش از مسلم خلخال