کد خبر: 377217

واکنش جالب به نامه وزیرعلوم درباره دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان نیست به جذب معلم اقدام کرد. آقایان بهتر است بجای این اظهار فضل‌های نا به جا به فکر بالابردن سطح کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان باشند تا انشاالله دانشگاه بتواند بمانند گذشته و حتی بهتر معلمانی ظلم ستیز و دغدغه مند و شریف تربیت کند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن مالیمر معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران، با اشاره به نامه اخیر وزیر علوم درباره دانشگاه فرهنگیان گفت: ظاهراً تلاش های دولتمردان دلسوز و فهیمِ تدبیر و امید در این هفت سال برای نابودی اقتصاد و رفاه و  معیشت مردم کافی نبوده و قصد دارند در  نفس های آخر دولتشان، دانشگاه فرهنگیان و مقام شریف معلمی را برای چند باره مورد هجمه خویش قرار دهند!

وی در ادامه خطاب به  وزیر علوم گفت: آقای غلامی درخواست شما در مغایرت مستقیم با اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری است. معلمی یک مهارت است و فردی که این مهارت هارا به خوبی فرا نگرفته باشد، نمی تواند معلم خوبی شود. دانشگاه فرهنگیان وظیفه دارد این مهارت ها و توانایی هارا طی یک دوره چهار ساله به فرد پذیرفته شده در این عرصه مقدس آموزش دهد. مسلما این مهارت ها و توانایی ها  مانند تزریق یک آمپول نیست که در یک دوره فشرده یکساله به فردی بزنیم و آن را معلم کنیم!

مالمیر گفت: طبق قانون باید بیشتر استخدامی های آموزش و پرورش از طریق جذب در دانشگاه فرهنگیان باشد و در صورت نیاز و ضرورت در رشته هایی که در دانشگاه فرهنگیان نیست به جذب معلم اقدام کرد. آقایان بهتر است بجای این اظهار فضل‌های نا به جا به فکر بالابردن سطح کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان باشند تا انشاالله دانشگاه بتواند بمانند گذشته و حتی بهتر معلمانی ظلم ستیز و دغدغه مند و شریف تربیت کند!

وی گفت: امیدواریم ،سخنان وزیر علوم از روی ناآگاهی باشد نه مسائل دیگر!

مرتبط ها