کد خبر: 378383

جلیلی: برای شکست اخلاقی آمریکا نیاز نبود این همه هزینه بدهیم

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: یک عده می‌گفتند عرصه سیاست خارجی جای بحث‌های ارزشی نیست و باید واقعیت‌ها را دید. امروز یک پله به عقب‌تر رفتند و می‌گویند آمریکا شکست اخلاقی خورد. شکست اخلاقی را که آمریکا سال ۳۲ در همین دانشگاه خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ویژه برنامه روز دانشجو "مرگ بر کدخدا، خدا اینجاست" که‌ به همت تشکل های دانشجویی دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بزرگترین و سترک‌ترین رسالت دانشجو این است که بفهمد جامعه‌اش به سمت هدف اصلی و درست خود حرکت می‌کند یا دچار خطا شده به سمت سراب می‌رود.

وی افزود: شاید مهمترین درس 16 آذر این است زمانی که در جامعه حرکتی به اسم مدرنیته شکل می‌گیرد دانشجوی آگاه و بصیر فریاد می‌زند تا راه را از بیراهه به جامعه خود بشناساند.

عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای محاسبه درست و نیفتادن در خطای محاسباتی نباید اجازه داد واقعیت‌ها و حقایق پوشانده شود. مهمترین رسالت جنبش دانشجویی دیدن حقایق و واقعیت‌ها و شناساندن آن به دیگران است. جنبش دانشجویی باید قبال دو گانه‌های بی اساس و موهوم  که هر از چندگاهی در جامعه مطرح می شود  فعال و‌ تحلیلی درست داشته باشد.

وی با تاکید بر دیدن واقعیت‌ها گفت: یک عده می‌گفتند عرصه سیاست خارجی جای بحث‌های ارزشی نیست و باید واقعیت‌ها را دید. امروز یک پله به عقب‌تر رفتند و می‌گویند آمریکا شکست اخلاقی خورد. شکست اخلاقی را که آمریکا سال 32 در همین دانشگاه خورد. نیاز نبود این همه هزینه دهیم.

وی افزود: برای اینکه تجربه های تلخ بی فرجام دوباره تکرار نشود، حرکت دانشجویی باید سایه به سایه تحولات را بررسی کند و شناخت درستی از سرمایه های کشور داشته باشد و از نهیب های دشمن نترسد.

مرتبط ها