کد خبر: 379889

فرزند شهید «فخری‌زاده» خبر داد:

تشکیل شبکه بزرگ نخبگانی در کشور توسط شهید «فخری‌زاده»

فرزند شهید «فخری‌زاده» ایجاد شبکه نخبگانی از دانشمندان در کشور را از کارهای ماندگار شهید فخری زاده دانست و عنوان کرد: این شبکه نخبگانی توانست کشور را در برخی عرصه ها خودکفا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ حامد فخری زاده در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان قزوین که به صورت مجازی در مرکز دانش بنیان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در ده ماهه اخیر جهادگران سلامت با تمام توان و جهادی به یاد ماندنی در برابر یک جنگ تمام عیار ایستادند.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده همواره به دنبال عینیت بخشی به دانش و تبدیل دانش به محصول و منافع برای کشور بود تا دانش از حالت ویترینی خارج و برای جامعه کاربردی شود.

فرزند شهید فخری زاده افزود: پدر هیچگاه به دانشی که در دانشگاه محبوس شده و به کمک کشور در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت نیاید اعتقادی نداشتند و معتقد بودند که دانشی باعث اقتدار و اعتلا خواهد بود که در جامعه آن را ببینیم.

وی ایجاد شبکه نخبگانی از دانشمندان در کشور را از کارهای ماندگار شهید فخری زاده دانست و عنوان کرد: این شبکه نخبگانی توانست کشور را در خیلی از مسائل در برابر بیگانه خودکفا کند.

فخری زاده ادامه داد: پدر فرصت‌های نهفته در تحریم را بیشتر از محدودیت‌های آن می‌دانست و معتقد بود تحریم بستری برای خودکفایی کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: از نظر شهید فخری زاده ظرفیت‌های بالای علمی جمهوری اسلامی می‌توانست دنیا را نیازمند ایران اسلامی کند و معتقد بود باید این ظرفیت‌های علمی بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

فرزند شهید فخری زاده ادامه داد: پدر همیشه به دنبال حمایت از نخبگان در عرصه‌های فناورانه و نوآورانه بود و سعی کرد با جذب و قراردادن امکانات در اختیار آنها زمینه تجاری سازی علوم را فراهم کند.

وی عرصه تولید را عرصه جهاد دانسته و عنوان کرد: جهادگران عرصه تولید ما آن دسته از جهادگرانی هستند که در راستای اعتلا و اقتدار کشور بسیار می‌توانند کمک کنند.

فخری زاده تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها ومشکلات امروز کشور، فعالیت در عرصه تولید یک جهاد است و آن را باید با دفاع مقدس و یا مبارزه در عرصه سلامت برابر دانست.

وی با بیان اینکه از نظر شهید فخری زاده کار برای خدا کمبودها را رفع خواهد کرد خاطرنشان کرد: نباید ناملایمات و کمبودها مانعی برای انجام کار باشد و اگر برای خدا کار کنیم بدون شک امکانات هم مهیا خواهد شد.

این فرزند شهید ادامه داد: با توجه به دانش و توانمندی که در جوانان ایرانی وجود دارد می‌تواند زمینه خودکفایی و حتی نیازمند شدن دیگران به ایران اسلامی را در عرصه‌های دیگر کشور فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: حمایت از تولید داخل و کمک به تولیدکنندگان کشور را خودکفا و تحریم را خنثی خواهد کرد.

مرتبط ها