کد خبر: 380665

شهردار منطقه ۶ تهران اعلام کرد؛

نصب سردیس شهید سلیمانی در میدان ولی عصر (عج) تهران

شهردار منطقه ۶ تهران با تشریح جزئیات برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: سردیس شهید سلیمانی در میدان ولی عصر (عج) نصب خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ تورج فرهادی از تدارک ویژه برنامه های شهادت سپهبد شهید حاج ‌قاسم سلیمانی خبر داد و گفت : یک گالری شهری در خیابان انقلاب و دانشگاه تهران با محوریت مراسم باشکوه تشییع و نمایشگاه دیگری در بلوار کشاورز با موضوع استقبال از پیکر شهید در شهرهای کشور، برپا می شود.

وی افزود: اجرای ویدیو مپینگ در میدان انقلاب اسلامی، نصب سردیس شهید سلیمانی در میدان ولی عصر(عج) و رونمایی تمثال شهید در قالب نقاشی کاشی شکسته در میدان آرژانتین از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به اینکه دبیرخانه و ستاد بزرگداشت شهید با هماهنگی وزارتخانه ها، نهاد های فرهنگی و اجرایی در منطقه تشکیل شده است، افزود: برنامه های فرهنگی با محوریت خانه هنرمندان و حوزه هنری در قالب های شعر، دست نوشته و مسابقات مجازی در دست برنامه ریزی و اجرا است.

فرهادی با اشاره به همزمانی برنامه‌های سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه،  حماسه ۹ دی و اربعین دانشمند شهید محسن فخری زاده عنوان کرد: برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، فضاسازی محیطی در میادین سطح منطقه، برپایی پایگاه نذر خون، برگزاری شب شعر آئینی و مقاومت با دعوت از شاعران آئینی، توزیع ارزاق برای نیازمندان، مراسم شعر مقاومت در مجموعه فرهنگی، ورزشی تفریحی بانوان شهردخت و شهربانو و اجرای سرودهای حماسی و انقلابی در معابر اصلی برای این ایام پیش بینی شده است.

فرهادی در پایان از پیگیری نامگذاری معبری به نام مجاهد شهید ابومهدی مهندس در این منطقه خبر داد.

مرتبط ها