کد خبر: 380888

آغاز ثبت نام مشترکان پرمصرف خانگی برای پنل خورشیدی

وی ضمن اشاره به برآورد فنی متوسط عملکرد یک سامانه خورشیدی ۶۰۰ واتی به‌میزان ۹۰ کیلووات ساعت در ماه بر اساس شرایط اقلیمی کشور، از پیش‌بینی کاهش هزینه‌های برق در قبوض برق به‌میزان تقریبی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ریال در ماه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  مدیرکل دفتر طرح‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ساتبا گفت: ثبت‌نام متقاضیان پر مصرف خانگی برای استفاده از پنل‌های خورشیدی به صورت اقساطی در سایت ساتبا آغاز شده است.

وی هزینه احداث یک سامانه خورشیدی خانگی کوچک مقیاس با ظرفیت عملی ۶۰۰ وات را حدود ۱۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و از مشخص شدن ساز و کار ثبت‌نام متقاضیان برای نصب سامانه‌های خورشیدی کوچک مقیاس خبر داد.زیاری خاطرنشان ساخت:  بر این اساس مدل تامین مالی این طرح، سرمایه‌گذاری لازم از طریق اخذ وام قرض‌الحسنه از سیستم بانکی توسط متقاضی صورت می‌پذیرد و پرداخت سود وام توسط دولت انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به برآورد فنی متوسط عملکرد یک سامانه خورشیدی ۶۰۰ واتی به‌میزان ۹۰ کیلووات ساعت در ماه بر اساس شرایط اقلیمی کشور، از پیش‌بینی کاهش هزینه‌های برق در قبوض برق به‌میزان تقریبی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ریال در ماه (متناسب با پله‌های مختلف تعرفه متقاضی) خبر داد.

راهنمای شیوه های بهره برداری و تعمیر و نگهداری سامانه های خورشیدی پشت بامی

مرتبط ها