کد خبر: 381262

نقش شهید سلیمانی در ایجاد و تقویت مقاومت در کشورهای اسلامی

در سال 2003 نیز امریکا با اشغال عراق سعی کرد به تدریج این کشور را محل امنی جدید برای رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل کند.که مجددا حاج قاسم در برابر این پروژه به مبارزه برخاست وان را شکست داد.سردار سلیمانی عراق را به کشوری با ریشه های مقاومتی و گرایشات ضد صهیونیستی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالهادی ده باریزی مسئول هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس پیرامن نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در ایجاد و تقویت مقاومت در کشورهای اسلامی در یادداشتی نوشت:

سردار سلیمانی مساله فلسطین را به عنوان یک مسئله مهم در منطقه و جهان حفظ کرد.عادی سازی روابط در دوران حاج قاسم شدنی نبود اقدامات اخیر آمریکا در منطقه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.تلاش های سردار سلیمانی در باقی ماندن مساله فلسطین به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل جهان اسلام نقش بسیار مهمی ایفا کرد.این اقدامات در شرایطی رخ داد که تقریبا همه کشورهای عربی منطقه در دهه های اخیر رویکرد مبارزاتی در مساله فلسطین را کنار گذاشتند روی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آورده اند.

یکی از دلایل اصلی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی این بود که وی آمریکا و غرب را به شدت دچار خشم و ترس کرده بود شخصیتی بود که در مواجهه و مبارزه با پروژه غربی ها در منطقه را هدایت و راهبری می کرد.در واقع این حاج قاسم بود که با تمام توان در برابر. پروژه ای که منافع رژیم صهیونیستی در منطقه را دنبال می کرد قد علم کرده بود و با قدرت مانع از تحقق اهداف دشمنان شده بود .حاج قاسم در دو دهه اخیر به طور جدی در روند تقویت محور مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان عمل کرد و موفقیت‌های بسیاری نیز داشت.

در سال 2001 افغانستان به اشغال آمریکایی‌ها و ناتو درآمد حاج قاسم در آن زمان با همکاری همه گروههای مقاومتی توانست از پیروزی آمریکایی ها یک شکست کامل بسازد و پذیرش این مساله برای واشنگتن بسیار سخت بود.

در سال 2003 نیز امریکا با اشغال عراق سعی کرد به تدریج این کشور را محل امنی جدید برای رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل کند.که مجددا حاج قاسم در برابر این پروژه به مبارزه برخاست وان را شکست داد.سردار سلیمانی عراق را به کشوری با ریشه های مقاومتی و گرایشات ضد صهیونیستی تبدیل کرد.

در سالهای اخیر نیز پس از حضور داعش در عراق این سردار سلیمانی بود که نیروهای عراقی را از همه جهات از جمله تسلیحاتی و مستشاری مورد حمایت قرار داد وی با استفاده از نیروهای مهم عملیاتی توانست طرح تجزیه عراق را که از سوی آمریکا دنبال می شد را به شکست بکشاند.

در تحولات سوریه نیز شاهد حضور تاثیر گذار حاج قاسم بودیم و ایشان به کمک گروههای مقاومتی توانستند مانع از اجرای توطئه‌های خطرناک در این کشور شوند.

حاج قاسم ،سپاه قدس و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه محور مقاومت بی تردید نقش مهمی در تقویت این محور علیه رژیم صهیونیستی دارند.

در واقع ایران تنها کشوری است که در جهان از مقاومت فلسطین حمایت و پشتیبانی همه جانبه می کند و رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و غده سرطانی در منطقه معرفی کرده است و باید از بین برود.

باید توجه داشت که سردار سلیمانی نقش بسیار مهمی در تقویت گروههای مقاومت فلسطین در سالهای پس از انتفاضه اول داشت .

حاج قاسم در آن رمان از طریق آموزش نیروهای مقاومت فلسطین و پشتیبانی تسلیحاتی و مستشاری آنها باعث ارتقای قابل توجه سطح توانمندی گروههای فلسطینی شد

از طرف دیگر نمی توان نقش سردار سلیمانی را در افزایش توانمندی حزب الله و گروههای مقاومتی در عراق و یمن چشم پوشی کرد.

شهید سلیمانی به تنهایی طرحهای خطرناک غربی‌ها را در راستای تجزیه منطقه ایستادگی کرد و توانست این پروژه ها را به شکست بکشاند.بر خلاف اینکه این روزها شاهد آن هستیم که حاکمان بعضی کشورهای عربی و منطقه در برابر صهیونیستها سر تعظیم فرود آورده و در آغوش دشمنان اسلام فرار می گیرند.

دشمنان در همه این تحولات سردار سلیمانی را مانع اصلی اجرای پروژه های خود می دانستند که این امر همه آنها را خشمگین کرده بود و به همین دلیل نام وی را در صدر فهرست ترورهای خود قرار داده بودند البته هیچ کس شاید فکر نمی کرد . این اقدام از سوی دولت آمریکا انجام شود و این دولت جایگاه خود را را به سطح یک گروه تروریستی تنزل بدهد.باید توجه داشت که ترور سردار سلیمانی در هنگام سفر ایشان به عراق رخ داد و در واقع نقض حاکمیت ملی عراق به صورت علنی محسوب می شود.روش ترور سردار سلیمانی یک شیوه بسیار  شرورانه و کثیف بود که تنها از سوی گروههای تروریستی تکفیری که به هیچ اصولی پایبند نیستند انجام می شود.

مرتبط ها