کد خبر: 385652

نوشیدن قهوه مفید است یا نه؟

نوشیدن روزانه قهوه می تواند خطر نارسایی قلبی را کاهش دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نیویورک پست، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز می تواند به کاهش خطر نارسایی قلبی کمک کند. این گزارش که روز سه شنبه در مجله Circulation Heart Failure منتشر شد، با بررسی داده های سه مطالعه مهم، مصرف قهوه جاوه را مفید خواند.

طبق تحقیقات انجام شده از Framingham Heart and the Cardiovascular Health، خطر ابتلا به نارسایی قلبی در بین دوستداران قهوه جاوه در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند بین ۵ تا ۱۲ درصد کاهش می یابد. این تحقیق می گوید که حداکثر میزان مجاز سه فنجان قهوه است.

مطالعه دوم در مورد خطر آترواسکلروز در جامعه نشان داد که خطر نارسایی قلبی برای کسانی که در روز قهوه نمی نوشند، همچنان وجود دارد. در همین حال قهوه بدون کافئین مزایای قهوه جاوه معمولی را ندارد.

دکتر دیوید کائو، استادیار قلب و عروق دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو گفت: این مطالعه نشان می دهد ممکن است کافئین عامل اصلی سلامت قلب باشد.

کائو در گزارشش نوشت: "ارتباط بین کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی تعجب آور بود. قهوه و کافئین معمولا برای قلب مضر است زیرا سبب تپش قلب، فشار خون بالا و غیره در افراد است."

قهوه جاوه: قهوه بسته به نام محل های کِشت آن، نام‌های زیادی دارد و « قهوه جاوه» یکی از رایج‌ترین آن‌هاست.

اگر نگاهی دقیق به تاریخچه این گیاه بیاندازیم دلیل نام‌گذاری قهوه جاوه مشخص می‌شود؛ زمانی قهوه فقط در اتیوپی رشد می‌کرد. هنگامی که عرب‌ها از قدرت و مزایای این گیاه مطلع شدند، آن را با خود به یمن بردند.

در دهه ۱۸۰۰ که قهوه معروف و محبوب شد، منبع اصلی آن جزیره‌ای در اندونزی بود به نام "جاوا" و اینطور بود که یک لیوان قهوه به "جاوا" معروف شد.

منبع: نیویورک پست

مرتبط ها