کد خبر: 386877

حزب الله لبنان درگذشت انیس نقاش را تسلیت گفت

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای درگذشت انیس نقاش، مجاهد، متفکر و پژوهشگر لبنانی را تسلیت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از حزب الله لبنان در بیانیه خود درگذشت انیس نقاش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را به خانواده، دوستان و دوستداران وی تسلیت گفت و و از خداوند متعال برای او طلب رحمت و مغفرت کرد.

در این بیانیه آمده است: انیس نقاش یکی از مهمترین اندیشمندان و محققان منطقه ما بود که چندین پژوهش و مطالعات استراتژیک مهمی را ارائه داد و در راه مقابله با دشمن صهیونیستی منحصر به فرد و بی‌مانند بود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، استاد انیس نقاش، این برادر عزیز، سالهای طولانی از عمر خود را در راه مقاومت، جهاد و مبارزه گذراند.

حزب الله لبنان همچنین در بیانیه خود اعلام کرد، انیس نقاش با قلب و عقل خود مدافع مسأله فلسطین بود و آزادگان جهان را به حمایت و یاری از آن و دفاع از ملت مظلوم فلسطین دعوت کرد و در محافل محلی و بین‌المللی از مقاومت لبنان و گزینه‌های سیاسی و جهادی آن با تمام قدرت و توان دفاع کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، وی در مقابل محاصره، تعدی و تجاوز در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاد و از مفاهیم عادلانه و ارزش‌های والای آن حمایت کرد. وی همچنین در مقابل توطئه‌چینی‌هایی ایستاد که تروریست‌ها و حامیان بین المللی و منطقه‌ای آنان در جنگ جهانی علیه سوریه به اجرا گذاشتند.

پیشتر شبکه خبری المیادین در خبری فوری از درگذشت انیس نقاش، مبارز کهنه‌کار و تحلیلگر لبنانی خبر داد.

کانال خبری النجبا نیز گزارش داد که وی در یکی از بیمارستان‌های دمشق دار فانی را وداع گفت.

وی از پیشاهنگان مقاومت در عرصه رسانه و عضو سابق جنبش فتح بود که به شکل عملی و هم در حیطه رسانه سال‌ها در راستای اهداف جریان مقاومت در فلسطین و لبنان فعالیت داشت.

مرتبط ها