کد خبر: 389662

سیاست‌های دانشگاه آزاد در انتخابات ۱۴۰۰

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد سیاست های انتخاباتی دانشگاه آزاد را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرزاد جهان بین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مردم سالاری دینی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بوده و انتخابات به عنوان لیله القدر نظام اسلامی، از مظاهر اساسی تجلی مردم سالاری دینی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخابات را تشریح کرد و افزود: دانشگاه آزاد در راستای مشارکت حداکثری و زمینه سازی برای انتخاب اصلح، تمام مساعی خود را به کار خواهد گرفت. دانشگاه به هیچ نحو اجازه نخواهد منابع و امکانات دانشگاه له یا علیه شخص یا جریان خاصی به کار گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مقطع تبلیغات رسمی، حضور تمام افرادی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند با اطلاع ریاست واحد دانشگاهی در دانشگاه مجاز است. این حضور می‌تواند در قالب‌های سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ و مناظره باشد.

جهان بین با بیان این مطلب که حضور نمایندگان کاندیداها یا دیگران با تأیید هیأت نظارت در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره مجاز است، گفت: محکومین فتنه ۸۸ نمی‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند و قبل از ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی، تبلیغ مستقیم ممنوع است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: حضور افراد در دانشگاه در ایام غیر رسمی انتخابات بدون تبلیغ مستقیم و در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره و با تأیید هیات نظارت مجاز است.

وی در پایان گفت: هیأت نظارتها باید با رعایت عدالت، در چارچوب این ضوابط زمینه را برای طرح تمام سلایق و دیدگاه‌ها و با هدف کمک به مشارکت حداکثری و شناخت و انتخاب اصلح در محیط دانشگاه فراهم آورند.

مرتبط ها