کد خبر: 390025

برگزاری نشست بررسی صلح افغانستان در ترکمنستان

در این نشست که به ریاست «خان ولی خان باشارمال» سفیر افغانستان در ترکمنستان برگزار شد، در مورد امکان روند مذاکرات صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نشست مجازی با موضوع «روند صلح افغانستان: وضعیت فعلی ، مشکلات و راه حل ها» در سفارت افغانستان در «عشق‌آباد» برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که به ریاست «خان ولی خان باشارمال» سفیر افغانستان در ترکمنستان برگزار شد، در مورد امکان روند مذاکرات صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

در این مراسم «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و «معصوم استان کزی» رئیس هیئت دولت افغانستان در مذاکرات صلح در دوحه و دیگر نمایندگان هیئت دیپلماتیک معتبر در ترکمنستان، کارشناسان کشورهای آسیای مرکزی و همچنین روسای دفاتر نمایندگی و سازمان های بین المللی و مرکز دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل، مرکز سازمان همکاری اروپا در عشق آباد، بانک جهانی و  نمایندگان رسانه های بین المللی حضور داشتند.

در جریان این جلسه در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه روند صلح در افغانستان، نقش جامعه جهانی و کشورهای منطقه در تحکیم تلاش ها و توافق در مورد موضوعات اصلی در دستور کار صلح تبادل نظر شد.

مرتبط ها